تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مهر 1403 - 18:53
کد خبر : 9252

شهرداری تهران تصمیم گرفت «شهرنو» را از پایتخت دور کند/ برای انتقال قلعه 20 میلیون تومان اعتبار خواستند

به گزارش خبرگزاری تهران خبر به نقل از خبرآنلاین، در اواخر شهریور ۱۳۴۳ شهرداری تهران به ریاست سید ضیاءالدین شادمان  پیشنها کرد «قلعه» به جاده ساوه، جاده کرج و یا تپه‌های تهران‌پارس انتقال یابد. شهرداری تهران برای انتقال قلعه به نقطه‌ای در خارج تهران بیست میلیون تومان از سازمان برنامه اعتبار خواست و رئیس اداره‌ی

به گزارش خبرگزاری تهران خبر به نقل از خبرآنلاین، در اواخر شهریور ۱۳۴۳ شهرداری تهران به ریاست سید ضیاءالدین شادمان  پیشنها کرد «قلعه» به جاده ساوه، جاده کرج و یا تپه‌های تهران‌پارس انتقال یابد. شهرداری تهران برای انتقال قلعه به نقطه‌ای در خارج تهران بیست میلیون تومان از سازمان برنامه اعتبار خواست و رئیس اداره‌ی امور اجتماعی سازمان برنامه همراه چند تن از مهندسان و دو تن از ماموران شهرداری از قلعه دیدن کردند. گزارش اطلاعات را که روز سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۴۳ در این باره منتشر شد در پی می‌خوانید:

شهرداری تهران تصمیم گرفت «شهرنو» را از پایتخت دور کند/  برای انتقال قلعه 20 میلیون تومان اعتبار خواستند

شهرداری پیشنهاد داده است که «قلعه» به یکی از نقاط زیر انتقال یابد:

۱- انتهای وصفنارد، کنار جاده ساوه

۲- بالای تپه‌های تهران‌پارس

۳- بیست کیلومتری جاده‌ کرج

در پیشنهاد شهرداری نوشته شده که انتقال قلعه به خارج شهر از نظر حفظ سلامت و اخلاق جامعه ضروری است. و در ضمن راه شهر جدید نیز نباید زیاد از تهران دور باشد، باید در بیست کیلومتری تهران شهر جدید مجهز به تمام وسایل و تاسیسات بهداشتی و انتظامی ساخته شود و در یک روز و ساعت معین ماموران ساکنان قلعه را به شهر جدید کوچ دهند.

محلات اطراف قلعه

خبرنگار ما می‌نویسد: در محلات اطراف قلعه پانصد هزار نفر زندگی می‌کنند و در حال حاضر که این مرکز فساد در قلب شهر واقع شده، ساکنان اطراف آن دچار مزاحمت‌های زیادی هستند و وجود قلعه در داخل شهر باعث مفاسد گوناگونی می‌شود. درخواست مردم محلات این است که شهرداری هرچه زودتر این مرکز و ساکنان آن را به بیرون شهر انتقال دهد.

۲۳۲۵۹

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.