هزینه 3000 میلیارد تومانی ساخت هر کیلومتر مترو در پایتخت
به گزارش تهران خبر و به نقل از تسنیم، حجتالاسلام سیدمحمد آقامیری امروز در جریان برگزاری سیصد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به پنجاهمین سالگرد تأسیس شرکت مترو تهران اظهار کرد: نتیجه زحماتی که در این سالها برای توسعه مترو کشیده شده، بهصورت یک شبکه عظیم و گسترده
به گزارش تهران خبر و به نقل از تسنیم، حجتالاسلام سیدمحمد آقامیری امروز در جریان برگزاری سیصد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به پنجاهمین سالگرد تأسیس شرکت مترو تهران اظهار کرد: نتیجه زحماتی که در این سالها برای توسعه مترو کشیده شده، بهصورت یک شبکه عظیم و گسترده نمایان شده است که حدود 310 کیلومتر مسیر و نزدیک به 160 ایستگاه فعال دارد. ایستگاه صادقیه نیز نخستین ایستگاه این شبکه است که در سال 1377 افتتاح شد.
وی تصریح کرد: در میان 250 شهر جهان، شبکه متروی تهران رتبه بیستم را داراست و در سطح ملی نیز شبکه متروی کشور در جایگاه سیزدهم جهان قرار دارد. امروز، این شبکه بزرگ شهری بهطور میانگین روزانه بین دو تا دو و نیم میلیون نفر از شهروندان را جابهجا میکند. این میزان استفاده، سالانه معادل 300 میلیون لیتر صرفهجویی در مصرف بنزین به همراه دارد که نشاندهنده اثرگذاری کلان آن در حوزه انرژی و محیط زیست است.
رئیس کمیته عمران و زیرساخت شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت کنونی خطوط متروی تهران گفت: در حال حاضر، هفت خط فعال داریم و عملیات اجرایی چهار خط دیگر شامل خطوط 8، 9، 10 و 11 نیز آغاز شده است؛ بهویژه برای خطوط 9 و 10 که عملاً کارهای حفاری و اجرایی آنها آغاز شده است. امیدواریم در همین دوره، تمامی این خطوط فعال و آماده تحویل به دورههای بعدی و مدیران توانمند آینده باشند تا مسیر توسعه پایدار ادامه یابد.
وی با اشاره به ظرفیت فعلی واگنها در پایتخت ادامه داد: در حال حاضر، متروی تهران دارای حدود 1100 واگن است، اما ظرفیت بهرهبرداری از 3000 واگن را نیز دارد. برای پاسخگویی به نیاز جمعیتی و ترافیکی شهر، باید به سمت تحقق این ظرفیت حرکت کنیم. این موضوع نیازمند عزمی جدی در تأمین ناوگان، چه از طریق تولید داخلی و چه از طریق واردات واگن، است.
آقامیری به جنبه اقتصادی مترو نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: هزینه ساخت هر کیلومتر مترو، امروز بهطور میانگین حدود 3000 میلیارد تومان است. افزون بر این، ساخت هر کیلومتر مترو، 825 شغل مستقیم در شهر تهران ایجاد میکند؛ به این معنا که مترو نهتنها یک زیرساخت حملونقلی، بلکه موتور محرکهای برای اشتغال نیز بهشمار میرود.
انتهای پیام/

برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0