تاریخ انتشار : یکشنبه 16 مهر 1402 - 12:22
کد خبر : 5858

تأکید بر حل ترافیک تهران با روش‌های علمی

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا به موضوعات مختلفی از جمله ترافیک تهران و حل معضل ترافیک به طریق علمی و همچنین بهره‌برداری از بزرگراه شهید بروجردی اشاره کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، مهدی عباسی؛ رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جریان یکصدوهشتادویکمین جلسه شورای شهر تهران ضمن یادآوری مصوبه شهر دوستدار کودک در سال 87 اظهار کرد: در سال 99 ماده واحده‌ای به مصوبه اضافه و مقرر شد بر اساس تبصره یکم دستورالعملی ظرف سه ماه به شورا ارسال شود و امیدواریم شهرداری این دستورالعمل را به شهرداری ارسال کند. شهرداری این دستورالعمل را به شاخص تبدیل و نتایج را به شورا اعلام کند تا بدانیم مصوبه مذکور به چه نتیجه‌ای رسیده است.

زهرا شمس احسان؛ عضو کمیسیون فرهنگی  و اجتماعی شورای شهر تهران در جریان جلسه امروز به مصوبه شهر دوستدار کودک اشاره کرد و افزود: همانطور که آقای عباسی اشاره کرد انتظار داریم شهرداری تهران گزارشی از اجرای این مصوبه به شورا ارائه کند.

ناصر امانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز در جریان جلسه امروز گفت: یکی از مشکلات 6 ماهه دوم هر سال به‌ویژه در ایام مهرماه ترافیک است که ما از ابتدای این دوره از مدیریت شهری بر توسعه حمل و نقل عمومی تمرکز داشته‌ایم و شهرداری نیز در این حوزه اقدامات قابل قبولی انجام داده و ان‌شاءالله آثار آن نیز مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی در روز گذشته گفت: این پروژه نیز پس از گذشت سال‌ها رها شدن توسط این دوره از مدیریت شهری آماده و به بهره‌برداری رسید و قطعا به کاهش ترافیک در شهر تهران کمک خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با توجه به توسعه حمل و نقل عمومی در راستای کاهش ترافیک در پایتخت گفت: در آبان ماه 1401 مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان به چند مشکل کشور از جمله مشکل ترافیک تهران اشاره کردند و فرمودند که حل این مشکل راه حل علمی دارد و این سؤال مطرح می‌شود که با گذشت دو سال از صحبت‌های حضرت آقا چه اقداماتی از سوی شهرداری تهران و شورا برای حل ترافیک پایتخت انجام شده است؟

امانی با بیان اینکه شورا و شهرداری مسئول حل ترافیک در پایتخت هستند، گفت: البته در این بخش، بخش‌های دیگری نیز مسئول هستند اما شهرداری و شورا مسئولیت اصلی را به عهده دارند.

میثم مظفر؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تقدیر و تشکر از شهرداری به جهت بهره‌برداری از فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی گفت: در 12 سال گذشته و در ادوار قبلی این پروژه 69 درصد پیشرفت داشت اما طی دو سال از مدیریت فعلی 31 درصد این پروژه عملیاتی و اجرا شد و کار قابل قبولی در این حوزه صورت گرفت. ضمن اینکه این پروژه دارای 6 تقاطع غیرهمسطح، چندین پل و … است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.