تاریخ انتشار : شنبه 27 شهریور 1400 - 14:05
کد خبر : 4556

تزریق واکسن دانش آموزی چه زمانی آغاز می شود؟

براساس اعلام علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، واکسیناسیون زیر 18ساله‌ها در نخستین مرحله با ورود 10میلیون واکسن چینی سینوفارم از مهر آغاز می‌شود
جزییات واکسیناسیون دانش آموزان

به گزارش تهران خبر؛  واکسیناسیون زیر 18ساله‌ها با ورود 2واکسن خارجی و صدور مجوز از سوی سازمان غذا و دارو احتمالا از نیمه دوم مهر آغاز می‌شود. هرچند که هنوز دستورالعمل مشخصی برای آن تعیین نشده اما به‌نظر می‌رسد پشت‌کنکوری‌ها در اولویت واکسیناسیون قرار دارند و پس از آن افراد 12سال به بالا واکسینه خواهند شد.

براساس اعلام علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، واکسیناسیون زیر 18ساله‌ها در نخستین مرحله با ورود 10میلیون واکسن چینی سینوفارم از مهر آغاز می‌شود و قرار است واکسن کوبایی سوبرانا2 هم به سبد واکسیناسیون این گروه سنی اضافه شود، تا هم ایمنی آنها بالا برود و هم مدارس باز شود. به‌گفته او، برای واکسینه‌کردن 13میلیون دانش‌آموز، 26میلیون واکسن کوبایی و چینی وارد می‌شود؛ واکسن‌هایی که به‌گفته سیدحیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، تاکنون مجوز مصرف برای این گروه نگرفته‌اند و پس از بررسی مدارک و تأیید سازمان وارد سبد واکسیناسیون کشور می‌شوند.

البته درصورت محقق‌شدن واکسیناسیون، بازگشایی مدارس براساس اعلام علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با استاندارهای تعیین‌شده صورت خواهد گرفت؛ ۲.۲۵ مترمربع فضا برای هر دانش‌آموز و فاصله ۱.۵ مترمربع برای هر دانش‌آموز از طرفین. همچنین درصورتی که وضعیت کرونا در منطقه‌ای قرمز اعلام شود براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تمام فعالیت‌های حضوری آموزشی آن منطقه تعطیل خواهد شد. پیش از این استاندار تهران هم اعلام کرده بود که امسال کلاس‌های درس با کمتر از 10نفر به‌صورت آزمایشی بازگشایی می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.