تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 شهریور 1400 - 16:09
کد خبر : 3410

عدم توجه شهردار منطقه 20 به آسیب های اجتماعی

شمس احسان گفت: فقر خدمات پشتیبان سکونت ازجمله خدمات اجتماعی و انتظامی و حضور بدون دغدغه معتادین در معابر این محله سبب تشدید ناامنی ساکنین بویژه زنان و کودکان گردیده است.

به گزارش تهران خبر؛ زهرا شمس احسان در واکنش به گزارش شهردار منطقه 20 اظهار داشت: با وجود تعدد و تکثر آسیب‎های اجتماعی در برخی از محلات این منطقه، چرایی حذف مراکز بهاران و گرم‎خانه‎ها در دوره گذشته مدیریت شهری محل پرسش جدی است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین‏ الملل شورای اسلامی شهر تهران، زهرا شمس احسان عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران پس از استماع گزارش شهردار منطقه 20 اظهار داشت: منطقه 20 شهر تهران علی‎رغم پیشینه غنی و بناهای ارزشمند تاریخی و کوه‎ بی‎بی شهربانو و تپه و نقش برجسته چشمه علی و… متاسفانه آنچنانکه شایسته نام و فرهنگ و تاریخ آن است، به افکار عمومی معرفی نشده و این ظرفیت‎های عظیم گردشگری مغفول مانده است. در شرایط کنونی یکی از مهمترین منابع درآمدی پایدار مدیریت شهری که بصورت مستقیم و غیر مستقیم بر فعال شدن اقتصاد شهر اثرگذار خواهد بود حوزه گردشگری است که انشاالله باید نسبت به این بخش اهتمام لازم صورت بگیرد.

او افزود: برای این منظور هم باید برنامه مشخصی داشت. طرح مرمت مجموعه چشمه‎علی درحال اجراست اما برای بهره‎وری حداکثری از این مجموعه، اقدامات و کارگروه‎های ویژه در سطح منطقه و ستاد نیاز است که انشاالله این موضوع را در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی دنبال خواهیم کرد. اگر اقداماتی در این زمینه در سال‎های اخیر صورت گرفته، آقای افشار به این پرسش پاسخ دهند که سلامت جسمانی و روانی ساکنین محله جوانمرد قصاب واقع در پهنه شمالی این منطقه بخاطر عبور کابل‎های قوی تحت شعاع قرار گرفته و طی سال‎های اخیر از سوی شهرداری تهران و وزارت نیرو اقدامی جهت حل این مسئله صورت نپذیرفته. متاسفانه مسئله ساکنین این محله محدود به کابل‎های فشار قوی نیست.

شمس احسان به فرسودگی بیش از 44 درصدی پلاک‎هایی در این منطقه در قیاس با نوسازی کمتر از 2 درصد اشاره داشت و ادامه داد: فقر خدمات پشتیبان سکونت ازجمله خدمات اجتماعی و انتظامی و حضور بدون دغدغه معتادین در معابر این محله سبب تشدید ناامنی ساکنین بویژه زنان و کودکان گردیده است.

او ادامه داد: خواهش من از شهردار منطقه اینست که جز بازدیدهای رسانه‎ای و بدون نتیجه مسئولین طی دوره گذشته که سبب تشدید بی‎اعتمادی و ناامیدی شهروندان از حل مسائل شده است، طی چهار سال گذشته چه گامی برای رفع نقصان‎ها برداشته شد؟

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا  با بیان اینکه با وجود تعدد و تکثر آسیب‎های اجتماعی در برخی از محلات این منطقه، چرایی حذف مراکز بهاران و گرم‎خانه‎ها در دوره گذشته مدیریت شهری محل پرسش جدی است ادامه داد: یکی از اولویت‎های مهم منطقه 20 شهرداری تهران تعیین تکلیف طرح پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی است. ظاهرا طرحی برای محله نفرآباد واقع در ضلع جنوبی مرقد مطهر حضرت عبدالعظیم تهیه شده و در ماه‎های اخیر در کمیسیون ماده 5 هم به تصویب رسیده که نتوانسته رضایت ساکنین و اهالی این محله را جلب کند. شهرداری تهران اراضی و املاک قابل توجهی را تحت مالکیت خود در این محدوده دارد که ضروریست این املاک صرفا به تامین سرانه‎های خدماتی و ارتقاء کیفیت زندگی در این محدوده اختصاص داشته باشد.     

شمس احسان تاکید کرد: با توجه به پیش بینی تراکم ساختمانی دو تا سه طبقه برای ساکنین این محدوده آیا ساز و کاری برای جبران عدم النفع این افراد در غالب تهاتر یا پرداخت نقدی پیشبینی شده است یا خیر؟

9-10

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.