تاریخ انتشار : یکشنبه 14 شهریور 1400 - 10:33
کد خبر : 3098

شهردار تهران:

احداث 5 قرار گاه سازندگی / به دنبال تغییر چهره شهر هستم

زاکانی در جریان اولین حضور در شورای شهر تهران گفت: شهر و توسعه شهر نیاز به فعالیت جهادی دارد تا کار فوق العاده ای در پایتخت انجام شود.

به گزارش  تهران خبر؛ علیرضا زاکانی، شهردار تهران با حضور در صحن علنی شورا تهران گفت: طی روزهای اخیر با ۱۲۳ ناحیه و همه معاونان محترم جلسه داشتم و فهم از شرایط موجود ما را کمک کرد.

او افزود: سرپرست شهرداری در این مدت کمک بسیاری به بنده کردند و از ایشان تشکر می کنم.

زاکانی با بیان اینکه امروز شهروندان از اینکه آنان را به رسمیت نمی شناسیم ناراحت هستند، تصریح کرد: شهروندان از ارائه خدمات علی رغم زحمات انجام شده راضی نیستند و سطح خدمات را در شان خود نمی دانند.

شهردار تهران تاکید کرد: شهروندان ما مسیر دیگری می روند و ما هم مسیر خود را انتخاب کرده بودیم.

او ادامه داد: باید تمام آنچه که نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری است بشناسیم. با شهری مواجهیم که توجه به کالبد نداشته و ما در مسیری با رشد متوازن نرفتیم. هویت دینی و ایرانی ما در شهر نمایان نیست و فاصله شمال و جنوب زیاد است و بی عدالتی در توسعه شهری مواجه هستند.

زاکانی با اشاره به گسل های تهران گفت: تلاش می کنیم شهروند شهر را در پیکره واحد ببیند و نقش شهرداری از سازمان خدماتی به نهاد خدمت گذار اجتماعی تغییر کند.

شهردار تهران افزود: شهرداری جز سوم است و اقدامات شورای شهر هم در ایجاد ریل گذاری قطعی است. گذشته را چماق نمی کنیم و به آینده نگاه می کنیم.

او ادامه داد: شهرداری تهران ۶۶ هزار میلیارد تا پایان ۹۹ بدهی دارد که ۱۲ هزار میلیارد سود بانکی است اما از سوی دیگر طلب ها و امکاناتی در شهر داریم. شهر دچار انسداد نشده گرچه کرونا سختی هایی را ایجاد کرد.

زاکانی افزود: برنامه های یک ساله، دو ساله و نیمه و چهارساله ارائه کرده ام و فعالیت ها را پیش خواهم برد. در زمان آقای قالیباف کارهای جدی انجام شده اما نیاز به اقدامات دیگر وجود دارد.

او با اشاره به اینکه خطوط مترو باید توسعه پیدا کند، گفت: ۶۰ هزار میلیارد برای توسعه خطوط مترو و ۵۰ هزار میلیارد برای توسعه اتوبوس بودجه نیاز است.

زاکانی تاکید کرد: شهرداری توان دارد که فعالیت های خوبی انجام دهد. کمبود منابع داریم اما ارائه خدمات را بیشتر می کنیم.

شهردار تهران گفت: درصدد هستیم ۵ قرارگاه را ساماندهی کنیم تا کارها را انجام دهیم. باید در ابتدا چهره شهر تغییر کند و نیاز به فعالیت جهادی دارد تا کار فوق العاده انجام شود. مسائل اجتماعی را باید بپذیریم تا دیگران را به میدان بیاوریم و چهره شهر را از آسیب ها تغییر دهیم تا ساماندهی شود.

زاکانی گفت: قرارگاهی پیرامون کرونا خواهیم داشت و مقدماتش را انجام خواهیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.