تاریخ انتشار : یکشنبه 14 شهریور 1400 - 13:26
کد خبر : 3162

آسیب اجتماعی از دیدگاه اعضای شورای پنجم

مهار آسیب‌های اجتماعی، دغدغه‌ همه اعضای شورای اسلامی شهر تهران/انجام واکسیناسیون عمومی در مراکز مدیریت بحران شهرداری

به گزارش تهران خبر؛ علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: اگر مباحثی به طور کلی به عوان شورای ششم مطرح شده است اما تا شورا به طور رسمی کار خود را شروع نکند، اولویتهای اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ششمین دوره، مشخص نمی‌شود و کار رسمی شورا هم با تشکیل کمیسیون های تخصصی آغاز میشود.

وی اضافه کرد: پس از شروع به کار تخصصی کمیسیون‌ها توسط اعضای شورای اسلامی شهر تهران و شکل گیری یک انسجام قوی، میتوان اولویتهای نهایی را به صورت جزئی و دقیق اعلام کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: آنچه مشخص است دوره 4 ساله‌ای است که همکاران مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دوره قبل در برخی موارد کند عمل کرده و در این زمینه به آن‌ها انتقاد داریم و ما در دوره ششم برنامه‌هایی که در دوره قبل به سرانجام نرسیده و نهایی نشده است را دنبال خواهیم کرد تا عقب ماندگی‌های موجود جبران شده و به جلو حرکت کنیم.

نادعلی یادآور شد: هر چه می‌گذرد انباشت جمعیت در شهر تهران بیشتر می‌شود و این افزایش جمعیت به طور نامنظم بوده است و موجب تعارضات مختلفی در شهر تهران شده است و در برخی موارد نیز به گسترش و افزایش آسیب‌های اجتماعی منتهی شده است.

وی تصریح کرد: 18 رای از 21 رای اعضای شورای اسلامی شهر تهران به علیرضا زاکانی به عنوان شهردار جدید پایتخت مثبت بود و زاکانی با این دیدگاه نظر اعضای موافق انتخاب شد که ویژگی های او با شاخص های مورد نظر ما تطبیق داشت و حضور امثال شخصیتی مشابه زاکانی برای وضعیت مدیریت شهری فعلی ضروری بود.

انجام واکسیناسیون عمومی در مراکز مدیریت بحران شهرداری

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: همه گیری بیماری کرونا مشکل همه ما است و اگر بخشهای مختلف حاکمیت نظام دست در دست یکدیگر نگذارند، شرایط فعلی تشدید خواهد شد و آمار بالای مرگ و میر در کشور تبعات مختلفی دارد و پیامدهای روانی آن نیز سنگین است و عوارض تلخ آن گریبان عموم مردم را می‌گیرد.

نادعلی اضافه کرد: اعضای شورای ششم از ابتدای شروع به کار خود در تهران و همچنین ریاست شورا مهدی چمران بر موضوع در اختیار گذاشتن ظرفیتهای موجود در مجموعه‌های مختلف مدیریت شهری برای مواردی چون واکسیناسیون تاکید کرد.

وی تصریح کرد: تمام سوله‌های مدیرت بحران شهرداری تهران در حال حاضر برای انجام واکسیناسیون عمومی مردم در اختیار مراکز مربوطه قرار گرفته است وسرپرست  شهرداری تهران علیرضا جاوید هم به طور مستقیم بر انجام امور فوق نظارت دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: از جمله دغدغه های اصلی اعضای شورای شهر تهران، انجام کارهای اجتماعی و فرهنگی در پایتخت است و سر اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای انجام چنین کارهایی حتی در کمیسیون هایی مثل کمیسیون حمل و نقل و همچنین کمیسیون شهرسازی درد می‌کند و اگر دغدغه آن ها در امور اجتماعی و فرهنگی شهر بیشتر نباشد کمتر هم نیست.

نادعلی اضافه کرد: برنامه‌ای که ما برای کاهش و مهار آسیبهای اجتماعی در نظر داریم این است که شهرداری تهران در قالب یک برنامه کوتاه یا میان مدت در این راستا ورود کند و همه دستگاهها را پای کار بیاورد و به صورت قرارگاهی کار میانداری را دنبال کند و هم به شورا شهر پاسخگو باشد و هم به مردم گزارش عملکرد خود را ارائه بدهد.

وی افزود: در حوزه فرهنگی شهر تهران هم کار فرهنگی بر زمین مانده زیاد داریم و علاوه بر اغتشاش در مواردی چون حوزه شهرسازی، اغتشاش هویتی هم داریم و فضای فرهنگی فعلی پایتخت در مبلمان شهری و سبک زندگی و … فضای دل پذیر و به سامانی مشاهده نمی‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به شرایطی که به ویژه بیماری کرونا در شهر تهران مثل سایر نقاط کشور ایجاد کرده است، باید برای خوب شدن حال مردم تلاش کرد و با تدارکهای فرهنگی و رفع معضلات اجتماعی و با استفاده از ظرفیت شهرداری و همچنین با فراخوان گروههای داوطلب تلاش کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.