تاریخ انتشار : سه‌شنبه 9 شهریور 1400 - 9:32
کد خبر : 2498

آغاز برخورد شدید با مخدوش کنندگان پلاک خودرو

به استناد ماده 720 قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر در ارقام پلاک و مخدوشی آن جرم بوده ودر صورت مشاهده مامورین پلیس ضمن جلوگیری از تردد این خودروها جهت رسیدگی و برخورد قانونی به مرجع قضایی معرفی می گردند

 

به گزارش تهران خبر ، سرهنگ جهانشاه بهرام آبادی ضمن بیان این خبر گفت : طرح برخورد با مخدوشی و پوشش پلاک در سطح شهر تهران و برخورد قاطع با متخلفان در دستور جدی کار پلیس راهور ترهان بزرگ  قرار گرفته و همکاران بنده به محض رویت این تخلفات برخورد قانونی لازم را صورت می دهند .

وی  بیان داشت : رانندگانی که اقدام به پوشش پلاک خود از طریق پوشاندن یا گذاشتن کاور ودیگر پوشش ها  بر روی پلاک به منظور ورود به محدوده طرح ترافیک یا محدوده کاهش آلودگی هوا و … اقدام مینمایند برابر مقررات علاوه بر اعمال قانون ، برای آن تخلف هم جریمه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد : عوامل پلیس راهور در سطح معابر پایتخت به صورت فیزیکی حضوردارند  و همچنین با استفاده از دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف شهری به صورت مکانیزه با رانندگان متخلفی که پلاک خودرویشان را به هرنحوی دست کاری و مخدوش می نمایند و یا با استفاده از کاورهای مختلف می پوشانند ، برخورد و اعمال قانون می‌نماید.

سرهنگ بهرام آبادی ادامه داد: به استناد ماده 720 قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر در ارقام پلاک و مخدوشی آن جرم بوده ودر صورت مشاهده مامورین پلیس ضمن جلوگیری از تردد این خودروها جهت رسیدگی و برخورد قانونی به مرجع قضایی معرفی می گردند.

وی افزود: برخی از رانندگان برای ورود به محدوده های طرح  نیز دست به پوشاندن پلاک می زنند که علاوه بر اعمال قانون با هماهنگی‌های بعمل آمده این افراد به مراجع قضایی معرفی تا برخورد قانونی لازم نیز صورت پذیرد.

معاون هماهنگ کننده  پلیس راهور تهران بزرگ گفت : رانندگان توجه داشته باشند که پلاک وسیله نقلیه‌ آنها می بایست همواره همانند روز اولی که پلاک را تحویل گرفته اند بدون هیچگونه مخدوشی و دستکاری در جلو و عقب خودرو جهت رویت بصورت خوانا نصب شده باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.