تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 - 12:20
کد خبر : 1453

کوتاهی شهرداری تهران برای اختصاص فضا در مترو به اورژانس

پیمان صابریان با اشاره به همکاری اورژانس و شهرداری تهران از عدم اختصاص فضا در مترو پایتخت برای استقرار اورژانس خبر داد.

به گزارش تهران خبر؛ پیمان صابریان، سرپرست سازمان اورژانس کشور در نشست خبری که صبح امروز در محل اورژانس کشور برگزار شد، گفت: روند خوبی در سال های اخیر در اورژانس کشور از لحاظ زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری داشتیم.

او افزود: هدف این است با سرعت بالا خدمات در اختیار مردم قرار دهیم و مردم رضایت بیشتری داشته باشند.

صابریان با اشاره به مناقصه ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس تصریح کرد: اتوبوس آمبولانس برای حوادث بالای ۵ نفر است که تامین آن بسیار کمک کننده بوده و این اتوبوس ها در حال ساخت است. همچنین ۱۵۰ دستگاه موتورآمبولانس داریم که با استفاده از آن زمان رسیدن به بالین بیمار کاهش پیدا می کند. پیگیر هستیم ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس تامین کنیم تا در ناوگان کل کشور توزیع شود.

سرپرست اورژانس کشور ادامه داد: در پیک پنجم هستیم و درصد قابل توجهی عملیات های اورژانس افزایش پیدا کرده است.

صابریان با اشاره به تامین بازنگری در نیروی انسانی اورژانس گفت: چارت تفصیلی به سازمان امور استخدامی ارائه شده و چارت باید مصوب شود تا مشکل نیروی انسانی برای سال ها حل شود. به ۸ هزار نفر کمبود نیرو داریم که ۲۷۰۰ نفر در حال جذب هستیم و ۲۳۰۰ نفر هم درخواست استخدام داشته ایم.

او ادامه داد: سال ها مشکل نیروی انسانی داشتیم. از اورژانس یارها و نیروهای شرکتی برای انجام ماموریت های اورژانس

صابریان افزود: بیشترین مراجعه اورژانس در پیک پنجم مربوط به دوران قرنطینه است. منطقه خاصی از تهران درگیر نبوده است و همه به یک میزان خدمات دریافت کرده اند . ۸۸ درصد رضایتمندی از خدمات اورژانس وجود دارد.

سرپرست اورژانس کشور در خصوص وضعیت سکته قلبی در کشور گفت: ابتدای کرونا افراد به بیمارستان مراجعه نمی کردند ولی فعلا روند مراجعه نسبت به قبل تغییر خاصی نداشته است.

او در خصوص تماس به اورژانس گفت: تماس با اورژانس ۳ برابر در پیک پنجم افزایش داشته است همچنین شاهد افزایش ۳۰ درصدی مراجعات بوده ایم. همه تماس های اورژانس برای انجام ماموریت نیست.

صابریان با اشاره به ابتلا کارکنان اورژانس افزود: به دلیل انجام واکسیناسیون تعداد افراد درگیر و بستری اورژانس کاهش داشته است.

او در رابطه با وضعیت اورژانس هوایی گفت: پدهای هوایی افتتاح شده و در حال استفاده است.

صابریان در رابطه با چرایی عدم حضور اورژانس در مترو علی رغم تفاهم نامه ای که وجود دارد، گفت: فضای مناسبی در مترو به اورژانس داده نشد ولی آماده همکاری هستیم.

او در پاسخ به این سوال که چرا هزینه درمان کرونا پرسنل اورژانس داده نمی شود، عنوان کرد: همکاران ما بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی هستند و مشکل خاصی از این نظر وجود ندارد.

صابریان با اشاره به دریافت هزینه از ستاد کرونا گفت: پرداختی کرونا نداشتیم و فقط پاداش کرونا اعمال شده است.

اوبیان کرد: 12 میلیارد در اورژانس تهران توزیع شده است اما در بحث درمان هیچ یک از تکنسین ها به مشکل نخوردند و اگر هم دچار مشکل شدند به گونه ای حل کردیم، افزود:

او در رابطه با چرایی واکسیناسیون در ساعات اداری گفت: اورژانس امکانی  دارد که به صورت ۲۴ ساعته تزریق واکسن انجام می دهد اما سیستم نوبت دهی وزارت بهداشت به صورت اداری این اقدام را انجام می دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.