تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 مرداد 1400 - 10:49
کد خبر : 708

الزام تقویت دو کمیته حقوقی و نظارت در شورا

عضو شورای شهر تهران گفت: باید با ادغام کمیته های حقوقی و نظارت ، کمیسیونی تشکیل شود که نظارت ها تقویت شود البته موضوع نظارت صرفا به ایجاد یک معاونت نیست و شئون اصلی پارلمان، قانون گذاری و نظارت باید مدنظر باشد.

طی دوره های گذشته اعضای شورای شهر نسبت به روند اقدامات شهرداری تذکر می دادند و شهرداری هم بدون هیچ اقدام و حتی پاسخی از خیر تذکرات می گذشت و نظارت شورا با خدشه رو به رو می شد که در این رابطه به نظر می رسد باید شهردار تهران تعهد جدی برای اجرای مصوبات و رفع ایرادات به شورای شهر ارائه دهد. 

میثم مظفر، عضو شورای شهر تهران در خصوص نحوه نظارت بر شهردار گفت: شهردار منتخب شورای ششم رای خوبی اخذ کرد که در سابقه رای گیری های شهرداران طی سنوات گذشته بالا تلقی می شود و این امر نشاندهنده همگرایی بالا میان شورا و شهرداری است.

او افزود: یکی از وظایف اصلی پارلمان شهری حوزه نظارت است. ساختار شورای شهر کمی تضعیف شده چرا که در گذشته معاونت نظارت مستقر بود و ورود پیدا می کرد. 

عضو شورای شهر ششم تاکید کرد: باید با ادغام کمیته های حقوقی و نظارت ، کمیسیونی تشکیل شود که نظارت ها تقویت شود البته موضوع نظارت صرفا به ایجاد یک معاونت نیست و شئون اصلی پارلمان، قانون گذاری و نظارت باید مدنظر باشد.

مظفر ادامه داد: این شورا حساسیت زیادی در حوزه های مختلفی دارد و ضمن تسلط و تجربه انشالله بتواند با اصلاح ساختار، همگرایی بیشتر بین اعضا و مدیریت اجرایی صورت گیرد. 

او عنوان کرد: طبیعتا مکانیزم هایی پیش بینی شده که اگر قوانین و مصوبات شورا اجرایی نشود شورا می تواند معاون شهردار یا خود شهردار را احضار کند و نهایتا مکانیزم استیضاح در اختیار است. 

این عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: این شورا روحیه جوانی دارد و شورای جدیدی است. فکر می کنم در حوزه نظارت اقدامات خوبی انجام شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.