تاریخ انتشار : شنبه 31 شهریور 1403 - 17:02
کد خبر : 9176

تکلیف سفرهای زیارتی به سوریه مشخص شد

به گزارش تهران خبر و به نقل از خبرآنلاین، سیدعباس حسینی درباره برقراری سفر زیارتی ایرانی‌ها به سوریه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: درحال حاضر اعزامی به سوریه نداریم و این به دلیل مسائل امنیتی ایجاد شده است. به گزارش تهران خبر و به نقل از ایسنا، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره

به گزارش تهران خبر و به نقل از خبرآنلاین، سیدعباس حسینی درباره برقراری سفر زیارتی ایرانی‌ها به سوریه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: درحال حاضر اعزامی به سوریه نداریم و این به دلیل مسائل امنیتی ایجاد شده است.

به گزارش تهران خبر و به نقل از ایسنا، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه سفر زیارتی سوریه برای مدت کوتاهی برقرار شده بود و درحال حاضر متوقف شده است، ‌ اظهار کرد: یک مدت کوتاهی این سفرها برقرار شد، آنجا هم در اصل بخش خصوصی وارد شد، قرارداد بست و مدتی هم عملیات اعزام انجام شد، ولی الان شرایطی که امنیت کامل احساس شود و زائر به‌راحتی بتواند برود و برگردد، این شرایط هنوز برای ما مسجل نشده است.

او اضافه کرد: محدودیتی هم در اصل برای تأمین هواپیما وجود دارد. هیچ‌کدام از شرکت‌های هوایی به دمشق نمی‌روند، تنها «ماهان است» که (به سوریه) پرواز دارد و آن هم «لاذقیه» می‌رود و یک بعد مسافتی دارد، آن هم محدودیت ایجاد کرده است که فعلاً برنامه‌ای برای اعزام به سوریه توسط شرکت‌های بخش خصوصی وجود ندارد.

حسینی درباره پیش‌بینی برای زمان احتمالی برقراری سفر زیارتی سوریه، گفت: به نظرم در این شرایط فعلاً در دستور کار نیست. اگر شرایط یک کم بهتر شد ان‌شاءالله.

سفر زیارتی ایرانی‌ها به سوریه پس از افت و خیزهایی که تحت تاثیر شرایط این کشور داشت، در دوران همه‌گیری کرونا به دلیل اعمال محدودیت‌های مسافرتی، به طور کامل متوقف شد. در سال ۱۴۰۱ این سفرها موقت و محدود از سرگرفته شد، آن زمان کاروان‌های حج و زیارت تنها از شهر مشهد و هر هفته با یک پرواز به دمشق اعزام می‌شدند که از اوایل سال ۱۴۰۲ این سفرها به دلیل نبود پرواز  کامل متوقف شد. درحالی که رؤسای سازمان حج و زیارت گفته بودند شرکت‌های هواپیمایی داخلی به دلیل تحریم پروازها حاضر نیستند به مقصد سوریه پرواز داشته باشند، اما پس از سفر رئیس‌ جمهور فقید به سوریه در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ مقرر شده بود با رفع مشکل پرواز، این سفرها از سر گرفته شود. در تیرماه ۱۴۰۲ این سفرها خیلی محدود با اختصاص یک پرواز در هفته از مبدأ تهران ازسرگرفته شد که در مهرماه ۱۴۰۲ سازمان حج و زیارت اطلاع داد سفرهای زیارتی سوریه متأثر از شرایط غزه و تشدید درگیری‌های ناشی از جنگ اخیر متوقف شده است که این رویه تا کنون ادامه داشته است.

۲۳۳۲۳۳

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.