تاریخ انتشار : جمعه 30 شهریور 1403 - 16:12
کد خبر : 9125

معرفی جاذبه های گردشگری تهران به گردشگران روس

به گزارش تهران خبر و به نقل از تسنیم، محمدامین توکلی‌زاده؛ معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه از توسعه همکاری‌های فرهنگی و گردشگری بین تهران و مسکو خبر داد. وی با اشاره به برگزاری اجلاس بریکس و حضور هیئتی از شهرداری تهران در این اجلاس، این رویداد را

به گزارش تهران خبر و به نقل از تسنیم، محمدامین توکلی‌زاده؛ معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه از توسعه همکاری‌های فرهنگی و گردشگری بین تهران و مسکو خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس بریکس و حضور هیئتی از شهرداری تهران در این اجلاس، این رویداد را ابتکار عملی از سوی روسیه و رئیس جمهور آن کشور دانست که می‌تواند پیامدهای مثبتی در توسعه روابط بین‌المللی و تعاملات فرهنگی به همراه داشته باشد.

توکلی‌زاده با اشاره به موفقیت‌های هیئت ایرانی در مذاکرات بریکس افزود: این اجلاس نشان داد که ظرفیت‌های تعاملات و دیپلماسی جهانی بسیار فراتر از محدوده‌ای است که بتوان آن را تحریم یا محدود کرد. جمهوری اسلامی ایران تجربه خوبی از تعاملات با گروه‌های روسی کسب کرده و ما با شناخت بیشتر از نقاط اشتراک و تعامل با یکدیگر می‌توانیم برنامه‌ریزی‌های آینده را به نفع دو کشور گسترش دهیم.

وی همچنین به نشست‌های ویژه گردشگری اشاره کرد و از هماهنگی بین شرکت‌های مسافرتی ایران و روسیه برای توسعه همکاری‌های گردشگری خبر داد.

به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، کتابی با موضوع معرفی ظرفیت‌های گردشگری تهران به زبان روسی تدوین و منتشر شده است که به مقامات روسیه ارائه شده و هدف از آن آشنا کردن گردشگران روس با جاذبه‌های گردشگری تهران است. او ابراز امیدواری کرد که این اقدامات زمینه‌ساز افزایش حضور گردشگران روس در ایران شود. همچنین، قرار است هیأتی از روسیه برای برگزاری نشست‌های مشترک با مقامات ایرانی به تهران سفر کنند.

وی به تاریخچه غنی و فرهنگ ارزشمند ایران نیز اشاره کرد و گفت: “ایران کشوری با تمدن کهن، بناهای تاریخی، طبیعت بکر و فرهنگ‌های بومی غنی است. اگر این ظرفیت‌ها به درستی به مردم روسیه معرفی شود، بی‌تردید استقبال فراوانی از سوی شهروندان و نخبگان روسیه خواهد داشت.”

توکلی‌زاده در ادامه به اهمیت تبادل فرهنگی میان ایران و روسیه پرداخت و از برنامه‌ریزی برای برگزاری هفته‌های فرهنگی در دو کشور خبر داد.

وی گفت: هفته فرهنگی تهران در مسکو و هفته فرهنگی مسکو در تهران از جمله برنامه‌های مورد توافق طرفین است که به زودی برگزار خواهد شد. همچنین نصب و معرفی المان‌ها، نشان‌ها و مشاهیر دو کشور در تهران و مسکو نیز مورد توجه قرار گرفته است که این طرح‌ها در دستور کار قرار دارد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تأکید کرد: تمامی این رویکردها با محوریت خانواده و تقویت ارزش‌های خانوادگی طراحی و اجرا خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.