تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1403 - 12:01
کد خبر : 10915

روزشمار وعده‌های شهرداری تهران/ از خاطره تلخ بالن‌های قرمز تا بی‌سرانجامی بزرگراه شوشتری

نورا حسینی: برخی از اعضای شورای شهر تهران، شهردار تهران را سلطان وعده‌های بی سرانجام توصیف کرده‌اند. مدتی پیش یکی از اعضای شورای شهر در نامه‌ای لیستی از وعده‌های محقق نشده شهردار تهران در صحن شورای شهر تهیه کرد و از رییس شورای شهر درخواست کرد تحقق این وعده‌ها را پیگیری کند. اما شهردار تهران

نورا حسینی: برخی از اعضای شورای شهر تهران، شهردار تهران را سلطان وعده‌های بی سرانجام توصیف کرده‌اند. مدتی پیش یکی از اعضای شورای شهر در نامه‌ای لیستی از وعده‌های محقق نشده شهردار تهران در صحن شورای شهر تهیه کرد و از رییس شورای شهر درخواست کرد تحقق این وعده‌ها را پیگیری کند. اما شهردار تهران و مدیرانش در ۲ آبان سه سال گذشته چه وعده‌هایی داده‌اند؟

نصف شدن زمان تکمیل شبکه جمع آوری آب‌های سطحی

در ۲ آبان سال ۱۴۰۰ شهردار تهران علیرضا زاکانی، شهردار تهران در آیین بهره‌برداری و بازدید از پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی (مدیریت سیلاب غرب تهران) در جمع خبرنگاران گفته است: طبق طرح مدیریت سیلاب تهران ۵۳۰ کیلومتر از کانال‌ها و تونل‌های هدایت آب‌های سطحی به بهره‌برداری رسیده که ۱۷۰ کیلومتر دیگر از پروژه‌های مدیریت آب‌های سطحی هنوز در دست احداث یا منتظر شرایطی است که تکمیل شود.

به گفته زاکانی، طبق برآورد سند توسعه پنج ساله پنجم شهر تهران، این ۱۷۰ کیلومتر طی ۲۰ سال توسعه پیدا کند. با توجه به جلساتی که با معاونت فنی و عمرانی و شرکت خاکریزآب برگزار شد بنا بر این شد که این مدت ۲۰ سال نصف شود و با کار جهادی   این طرح ظرف ۱۰ سال به نتیجه برسد. 

از پایان احداث بزرگراه بروجردی تا آغاز به ساخت ۴ خط مترو

شهردار تهران در ۲ آبان سال ۱۴۰۱ در مراسم دوازدهمین قرار خدمت منطقه ۹ هم به رسانه‌ها گفته بود:‌ امسال بزرگراه شهید بروجردی خاتمه پیدا می‌کند و به افتتاح می‌رسد. او تاکید کرده بود که به توسعه اتوبوسرانی در تهران توجه می کند. به گفته زاکانی امسال (۱۴۰۱) ۵۹۱ اتوبوس بازسازی شده و ۲۰۰ دستگاه نیز خریداری شده، امیدواریم تا پایان سال تعداد اتوبوس‌های تهران را به بیش از ۵۰۰۰ دستگاه برسانیم و ۲۱۰ خط اتوبوسرانی تهران را نیز اصلاح کنیم. همزمان وارد اقدامات جدی در خصوص مترو شدیم تا خطوط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ را احداث کنیم. برای خط ۱۱ با شرکت مپنا وارد مذاکره شدیم و تلاش خواهیم کرد با توجه به اینکه تکیه ما بر حمل و نقل ریلی است در این حوزه گام‌های موثری برداریم. 

روزشمار وعده‌های شهرداری تهران/ از خاطره تلخ بالن‌های قرمز تا بی‌سرانجامی بزرگراه شوشتری

در این روز جلال بهرامی معاون  وقت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که مدتی بعد از شهرداری تهران رفت هم از ساخت پارکینگ ۳۰۰۰ خودرویی خبرداده بود. او افتتاح و بهره‌برداری از پارکینگ هوشمند امیرکبیر را سرآغاز رویکرد مدیریت شهری برای پارکینگ‌سازی دانسته و گفته بود. علاوه بر این پارکینگ که برای پارک ۵۵۰ خودرو ظرفیت دارد، ۳ پارکینگ دیگر نیز با ظرفیت ۱۳۸۲ خودرو در دست احداث است.

هرچند که پارکینگ امیرکبیر با تاخیر طولانی پس از افتتاح به بهره برداری رسید.

از یادآوری خاطره تلخ بالن‌های قرمز تا بی‌سرانجامی بزرگراه شوشتری

در ۲ آبان ماه سال ۱۴۰۲، پرویز سروری، نائب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ورود دادستانی به پرونده سقوط بالن تبلیغاتی در منطقه ۲۱ از ورود همزمان شورای شهر تهران به این پرونده خبر داد و گفت: برخورد با متخلفین سقوط بالن در منطقه ۲۱ در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

ماجرای این بالن‌ها از این قرار بود که هر کدام از این بالن‌ها که در سطح شهر و در تمام مناطق گسترش پیدا کرده، نماد یک کارگاه عمرانی برای یکی از پروژه‌های در دست ساخت شهر، توسط شهرداری تهران است.

اما به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی یکی از بالن‌ها در منطقه ۲۱ سقوط کرده و ۶ کودک دچار سوختگی شدند. شهرداری تهران هرگز به طور مستقیم از تهرانی‌ها بابت این حادثه عذرخواهی نکرد و مدیران شهری که آن زمان در سفر چین بودند بعد از بازگشت به کشور هیچ اشاره‌ای به این حادثه نکردند.

بالن‌ها هم بی صدا از سطح شهر تهران جمع شدند اما به گفته ناصر امانی حداقل حدود سه میلیارد تومان پول بیت‌المال را هدر دادند و حتما باید پاسخگو باشند؛ گفته‌اند حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ بالن را به هوا فرستادند و اگر هزینه هر بالن ۳۰ میلیون تومان هم باشد هزینه آن دست‌کم ۳ میلیارد تومان خواهد بود.

روزشمار وعده‌های شهرداری تهران/ از خاطره تلخ بالن‌های قرمز تا بی‌سرانجامی بزرگراه شوشتری

در این روز باز هم باز ماندن در مترو و تردد واگن با در باز خبرساز شده بود. مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در خصوص تصویر باز ماندن در یکی از قطارهای خط ۳ مترو تاکید کرده طبق دستورالعمل‌ها عمل کرده است.

در این روز مهدی صداقتی سرپرست و عضو هیات مدیره سازمان مهندسی و عمران شهر تهران  خبر داده است که فاز اول بزرگراه شهید شوشتری تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مهدی صداقتی درباره جزئیات پروژه شهید شوشتری هم توضیح داده است: برای ساخت و احداث پروژه شهید شوشتری در دو فاز اقدام شده است. فاز اول این پروژه ۹ کیلومتر و فاز دوم آن ۶.۵ کیلومتر است. ۹ کیلومتر اول بزرگراه شهید شوشتری قسمت‌های مختلفی دارد و معارضین آن اعم از املاک در اختیار ارتش و املاک در اختیار وزارت ورزش و ورزشگاه تختی رفع شده است و از سازمان املاک در مدت زمان خیلی نزدیک تحویل گرفته می‌شود.

۴۷۲۳۲

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.