انوشیروان محسنیبندپی پنجشنبه ۲۲ خرداد در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سومین کنفوبیشن گردشگری سلامت با تصویب بیانیهای ۱۳ بندی و با میزبانی موفق همدان برگزار شد، گفت: این رویداد با ویژگیهای منحصربهفرد همدان به عنوان میزبان، یکی از موفقترین دورههای کنفوبیشن سلامت کشورهای عضو اکو بود که با حمایت مسئولان استان و بخش خصوصی بینظیر برگزار شد.
وی با اشاره به تصویب بیانیه پایانی این کنفوبیشن، اظهار کرد: انتخاب همدان بهعنوان میزبان این دوره به دلیل پیشینه تاریخی در حوزه سلامت، آرامگاه بوعلی، برخورداری از طبیعت شفابخش، وجود ۱۳۰۰ گونه گیاه دارویی، نیروی انسانی متخصص و بیمارستانهای مجهز بوده که این عوامل شرایطی را فراهم آورد تا همدان بهعنوان نقطه عطفی در توسعه گردشگری سلامت منطقه شناخته شود.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی افزود: دبیرکل اکو نیز تأکید کرد وفاق شکلگرفته در همدان گامی بلند برای پذیرش بیماران گردشگری سلامت در این استان محسوب میشود.
وی گفت: برگزاری موفق دو پنل تخصصی در روز گذشته و سه پنل تخصصی طی امروز نشاندهنده جدیت علمی و اجرایی در توسعه زیرساختهای این حوزه است.
محسنیبندپی با بیان اینکه در بندهای ۱۳گانه بیانیه پایانی بر تقویت تعاملات و همکاریهای بین کشورهای عضو تأکید شده است، گفت: حفظ و ارتقای ارتباطات بین بخشی بهویژه نقشآفرینی بخش خصوصی در توسعه گردشگری سلامت محور مهمی از این بیانیه است و نقش سلامت و اقتصاد سلامت به عنوان پیشران توسعه در منطقه مورد تأکید قرار گرفته است.
وی گفت: بر اساس مفاد بیانیه، ایجاد کمیته مشترک گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در دبیرخانه اکو به تصویب رسیده و طراحی و راهاندازی پلتفرم دیجیتال گردشگری سلامت در دستور کار دبیرخانه قرار گرفته که میتواند زمینه تسهیل ارتباطات، ارائه خدمات و تبادل دانش را در سطح منطقه فراهم کند.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی افزود: برای برندسازی، بازاریابی و تبلیغات در حوزه گردشگری سلامت بیش از شش ماه کار شبانهروزی با همکاری وزارت بهداشت و دبیرخانه شورای راهبری گردشگری سلامت انجام شده که نتیجه آن در این کنفوبیشن و نمایشگاه جانبی آن به نمایش گذاشته شده است، این برندسازی نقطه آغازین اجرای جشنواره ملی گردشگری سلامت نیز خواهد بود.
وی با اشاره به ضرورت مقابله با فعالیتهای غیرمجاز و غیرتخصصی در این حوزه، تصریح کرد: مسیرهای غیرقانونی، غیرعلمی و غیرتخصصی که موجب بیاعتمادی به ظرفیتهای نظام سلامت کشور میشوند باید مسدود شوند تا برند ملی گردشگری سلامت بتواند اعتماد و اطمینان لازم را در میان بیماران بینالمللی ایجاد کند.
محسنیبندپی اضافه کرد: هدف ما این است برند ملی گردشگری سلامت ایران بتواند برای کشورهای متقاضی خدمات سلامت که با توانمندیها آشنایی دارند اعتمادسازی کرده و بیماران گردشگر با اطمینان این کشور را بهعنوان مقصد درمانی انتخاب کنند و خدمات خود را با کیفیت و ایمنی بالا دریافت کنند.
وی تأکید کرد: با توجه به ویژگیهای خاص همدان و سطح بالای مشارکت علمی، اجرایی و بینالمللی در این رویداد مهم، این استان به عنوان پایگاه نوین گردشگری سلامت در منطقه معرفی شود.
همدان، قطب نوین گردشگری سلامت
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز همدان را قطب نوین گردشگری سلامت معرفی کرد و گفت: این استان با ۲۰۰۰ جاذبه گردشگری ثبت شده و گیاهان دارویی منحصر به فرد، ظرفیت بالایی در جذب گردشگر دارد.
حمیدرضا حاجی بابایی اظهار کرد: همدان به عنوان مرکز نوین سلامت و گردشگری معرفی شده و ظرفیت بزرگی برای گردشگری داخلی و جهانی دارد.
وی با اشاره به جایگاه تاریخی و تمدنی همدان، گفت: این استان با بیش از ۲۰۰۰ جاذبه گردشگری ثبت شده و گیاهان دارویی منحصر به فرد، از موقعیت ویژهای در حوزه درمان، دارو و سلامت برخوردار است و نقش برجستهای در تاریخ فلسفه و پزشکی جهان ایفا کرده است.
نایب رئیس مجلس تاکید کرد: همدان به دلیل موقعیت استراتژیک جغرافیایی و وجود بزرگان علمی و فرهنگی، به عنوان یک قطب مهم سلامت و گردشگری شناخته شده است.
وی از حضور هیئتهای کشورهای عضو اکو، مسئولان وزارت میراث فرهنگی، ورزش و وزارت بهداشت در این همایش تقدیر و ابراز امیدواری کرد این رویداد باعث تقویت همکاریها بین کشورهای عضو اکو و دیگر کشورها شود.
انتهای پیام
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0