تاریخ انتشار : یکشنبه 24 فروردین 1404 - 5:46
کد خبر : 18399

بهبود نگاه شهروندان به پایتخت با کمپین “تهران دوست داشتنی”

به گزارش تهران خبر و به نقل از تسنیم، در شهر‌های مدرن ایجاد حس تعلق و هویت یکی از چالش‌های اصلی است زیرا جمعیت متنوع سبک زندگی پرشتاب و تغییرات مداوم می‌توانند مانع از ایجاد ارتباط عمیق شهروندان با محیط شهری شوند؛ برای مقابله با این مسأله کمپین‌های مختلفی طراحی می‌شوند که هدف آن‌ها تقویت

به گزارش تهران خبر و به نقل از تسنیم، در شهر‌های مدرن ایجاد حس تعلق و هویت یکی از چالش‌های اصلی است زیرا جمعیت متنوع سبک زندگی پرشتاب و تغییرات مداوم می‌توانند مانع از ایجاد ارتباط عمیق شهروندان با محیط شهری شوند؛ برای مقابله با این مسأله کمپین‌های مختلفی طراحی می‌شوند که هدف آن‌ها تقویت پیوند‌های اجتماعی هویت محلی و حس افتخار نسبت به شهر است. تهران به عنوان یک کلان‌شهر پرجمعیت و پایتخت ایران با چالش‌هایی مانند ترافیک آلودگی هوا کاهش تعاملات اجتماعی و احساس بیگانگی برخی شهروندان نسبت به محیط شهری روبه‌رو است.

در چنین شرایطی اجرای کمپین‌هایی مانند کمپین «تهران دوست‌داشتنی» می‌تواند نقشی کلیدی در افزایش حس تعلق بهبود کیفیت زندگی و تقویت ارتباط بین شهروندان و فضای شهری داشته باشد.

به منظور ارزیابی کیفی کمپین تهران دوست‌داشتنی و میزان اثرگذاری و دیده شدن آن در بین شهروندان پیمایشی طراحی شد تا بتواند میزان نفوذ کمپین در دل جامعه شهری تهران بررسی کند و نقاط قوت و ضعف آن را بسنجد.

بر اساس این نظرسنجی، 61 درصد از پاسخگویان انجام چنین کمپین‌هایی را ضروری دانسته؛ 65 درصد احساس مثبتی نسبت به این کمپین داشته نزدیک به 50 درصد ابراز کرده‌اند که نگاهشان بعد از این کمپین نسبت به تهران بهتر شده است؛ همچنین بیش از 80 درصد عبارت «تهران دوست‌داشتنی» را مناسب ارزیابی کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.