تاریخ انتشار : دوشنبه 17 دی 1403 - 5:21
کد خبر : 14849

وعده‌ تکمیل‌ آزادراه تهران ـ شمال به دولت چهاردهم رسید

به گزارش تهران خبر به نقل از خبرآنلاین، دوشنبه هفته گذشته، معاون اول رئیس‌جمهور در نشستی با سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران آزادراه‌های کشور، بر عزم جدی دولت برای اتمام پروژه آزادراه تهران ـ شمال به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی دولت تأکید کرد. تسنیم در خبری نوشت: عارف با بیان اینکه این آزادراه با تونل‌ها و پل‌های پیچیده

به گزارش تهران خبر به نقل از خبرآنلاین، دوشنبه هفته گذشته، معاون اول رئیس‌جمهور در نشستی با سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران آزادراه‌های کشور، بر عزم جدی دولت برای اتمام پروژه آزادراه تهران ـ شمال به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی دولت تأکید کرد.

تسنیم در خبری نوشت: عارف با بیان اینکه این آزادراه با تونل‌ها و پل‌های پیچیده خود نمادی از توانمندی مهندسی کشور است، افزود: توسعه آزادراه‌های کشور همواره از موضوعات مورد توجه دولت‌ها بوده است و حمایت از بخش خصوصی نیز جزو اولویت‌ها قرار دارد.

وی با تأکید بر مزایای ساخت آزادراه، از جمله کاهش تلفات جاده‌ای، کاهش مصرف سوخت، تأثیر مثبت بر محیط زیست و صرفه‌جویی در زمان و هزینه شهروندان، گفت: دولت با وجود محدودیت منابع، از توسعه آزادراه‌ها حمایت خواهد کرد و اتمام آزادراه تهران ـ شمال را به‌عنوان اولویت اصلی خود دنبال می‌کند.

این اظهارات یادآور وعده عباس آخوندی، وزیر اسبق راه و شهرسازی، در روز معارفه‌اش است. وی در مردادماه سال ۱۳۹۲ بر ساخت این آزادراه تا پایان عمر دولت تدبیر و امید تأکید کرده بود.

وعده‌ تکمیل‌ آزادراه تهران ـ شمال به دولت چهاردهم رسید

آخوندی پیش از تصدی وزارت راه و شهرسازی نیز با تأکید بر اهمیت این پروژه گفته بود: «یکی از اولویت‌های کاری‌ام آزادراه تهران ـ شمال است. مهم‌ترین بحث این پروژه، مسائل مربوط به ساختارهای مدیریتی و سرمایه‌گذاری است. آزادراه تهران ـ شمال جزو پروژه‌هایی خواهد بود که به آن توجه می‌کنم و در دوران مسئولیتم این پروژه افتتاح خواهد شد.»

قطعه ۴ آزادراه تهران ـ شمال در فروردین ۱۳۹۲ (اواخر دولت دهم) و قطعه ۱ در سال ۱۳۹۸ (دولت دوازدهم) به بهره‌برداری رسید. برآوردها حاکی از آن است که برای تکمیل این آزادراه  به‌قیمت امروز حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

گرچه وضعیت اقتصادی کشور مشخص است و تأمین این میزان منابع مالی آسان نیست، اما حتی اگر ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در دسترس باشد، تکمیل این پروژه پیچیده که عارف آن را اولویت دولت چهاردهم اعلام کرده است، طی ۴ سال امکان‌پذیر نخواهد بود.

کارشناسان و فعالان راه‌سازی کشور تأکید می‌کنند در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن، حداقل ۶ سال زمان برای اتمام آزادراه تهران ـ شمال نیاز است و تحقق وعده دولتی‌ها در این رابطه دشوار خواهد بود.

ساخت آزادراه تهران–شمال یا آزادراه تهران–چالوس که تهران را از بزرگراه همت به شهر چالوس و نوشهر، استان مازندران متصل می‌کند و شامل چهار منطقه است، از سال ۷۵ آغاز شده است.

۴۷۲۳۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.