تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 آذر 1403 - 6:45
کد خبر : 13843

سهم قیمت فعلی سوخت در بلیت هواپیما کمتر از 2 درصد است

به گزارش تهران خبر و به نقل از تسنیم، حسین پورفرزانه اظهار کرد: هرچند ورود هواپیما به کشور محدودیت ندارد، اما تأمین منابع مالی برای ایرلاین‌ها و سرمایه‌گذاران دشوار شده است. وی ادامه داد: در شرایط کنونی، سرمایه‌گذاران ایرانی مجبورند با مبلغی حدود 4 تا 5 میلیون دلار، هواپیماهای 27 ساله وارد کنند و برای

به گزارش تهران خبر و به نقل از تسنیم، حسین پورفرزانه اظهار کرد: هرچند ورود هواپیما به کشور محدودیت ندارد، اما تأمین منابع مالی برای ایرلاین‌ها و سرمایه‌گذاران دشوار شده است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی، سرمایه‌گذاران ایرانی مجبورند با مبلغی حدود 4 تا 5 میلیون دلار، هواپیماهای 27 ساله وارد کنند و برای عملیاتی کردن آنها هزینه‌های سنگینی متحمل شوند. این در حالی است که در سایر کشورها، با همین مبلغ، تنها 10 درصد قیمت یک هواپیمای 50 میلیون دلاری پرداخت می‌شود.

وی درباره نرخ بلیت پروازها و رأی دیوان عدالت اداری گفت: رأی دیوان مشخص و منطقی بود. معتقدیم نرخ بلیت باید بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود و دخالت‌های دستوری در اقتصاد آسیب‌زا خواهد بود. دولت باید تنها نقش نظارتی و تنظیم‌گری ایفا کند.

وی تأکید کرد:قیمت سوخت یکی از عوامل تأثیرگذار در نرخ بلیت است، اما در حال حاضر، سهم آن کمتر از 2 درصد است. در صورت افزایش قیمت سوخت، این سهم ممکن است به 10 تا 11 درصد برسد.

رییس سازمان هواپیمایی تعداد هواپیماهای فعال کشور را 85 فروند اعلام کرد و افزود: در مجموع، بین 130 تا 140 هواپیما در کشور به طور متغیر خدمات پرواز ارائه می‌دهند. با این حال، تنها افزودن هواپیماهای جدید کافی نیست و باید ساختار اقتصادی صنعت هوانوردی اصلاح شود.

پورفرزانه تأثیر افزایش نرخ دلار را بر قیمت صندلی‌های پرواز ناچیز دانست و گفت که حتی در شرایط کنونی، ایرلاین‌ها بلیت برخی مسیرها را با 50 درصد تخفیف از نرخ مجاز به فروش می‌رسانند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.