سازمان بازرسی با موافقان ورود اتوبوسهای برقی جلسه بگذارد
پرویز سروری در گفتوگو با تهران خبر و به نقل از تسنیم با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حل مشکلات حملونقل عمومی تهران، اظهار کرد: زمانی که مدیریت شهر تهران را به دست گرفتیم، به مردم وعدههایی دادیم؛ یکی از این وعدهها این بود که معضلات و مشکلات اصلی شهر در اولویت رسیدگی قرار گیرد
پرویز سروری در گفتوگو با تهران خبر و به نقل از تسنیم با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حل مشکلات حملونقل عمومی تهران، اظهار کرد: زمانی که مدیریت شهر تهران را به دست گرفتیم، به مردم وعدههایی دادیم؛ یکی از این وعدهها این بود که معضلات و مشکلات اصلی شهر در اولویت رسیدگی قرار گیرد و به اصطلاح حاشیهها ضریب کمتری پیدا کنند، و به متن مشکلات مردم رسیدگی کنیم.
وی ادامه داد: در اولویتبندی که به صورت گسترده در شورای شهر انجام شد، جمعبندی شورا این بود که مهمترین موضوعات و معضلات امروز تهران، حملونقل عمومی و آلودگی هوا هستند بنابراین، این اولویت مهم را در دستور کار شورا قرار دادیم و در برنامه چهار ساله گنجاندیم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: علاوه بر این، در بودجههای سنواتی شورای شهر اقدامات بزرگی انجام دادیم و بیش از 40 تا 45 درصد از بودجه شهرداری به این معضل بزرگ اختصاص دادیم، همچنین، شهردار و شهرداری را ملزم کردیم که برای حل این دو معضل بزرگ وارد یک اقدام اساسی شوند، چراکه اقدامات مسکنی و سطحی جوابگو نبود.
وی افزود: ما نیاز به یک جراحی عمیق داشتیم، بنابراین در نهایت، بر اساس بررسیها، به این نتیجه رسیدیم که هم در حوزه مترو و هم در حوزه اتوبوس و تاکسی باید اقداماتی خارج از قاعده انجام دهیم، زیرا اقدامات لاکپشتی تهران را فرسودهتر میکند.
سروری خاطرنشان کرد: این شجاعت شهردار تهران بود که زیر بار این اقدام رفت و دست به کار بزرگی زد؛ تقریباً میتوان گفت که شهرداری تهران تمام کارخانجات اتوبوسسازی را فعال کرد و با توجه به اینکه تقاضا به شدت بالا رفت، ما اعلام کردیم که برای تقویت تولید داخلی اولویتمان خرید داخلی است، اما در خرید داخلی ظرفیت و کشش برای انجام این کار بزرگ وجود نداشت.
وی در ادامه گفت: تولید داخلی به صورت لاکپشتی میتوانست در این زمینه نقشآفرینی کند اگرچه تلاش کردیم که سرعت کار را با افزایش تقاضا و تقویت تولیدکنندگان داخلی انجام دهیم، اما طبیعتاً ناوگان تهران با این وضعیت به نتیجه نمیرسید، پس از بسیج تمام ظرفیتهای تولیدکنندگان داخلی برای تأمین بخشی از نیازها، تصمیم به خرید خارجی گرفتیم.
عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران تصریح کرد: برای خرید خارجی، شورای شهر و شهرداری با تمام توان تلاش کردند تا موانع خرید خارجی را بردارند. هدف ما این بود که دیگر مردم در صفهای طویل منتظر اتوبوس نباشند به همین دلیل، با کمک دولت توانستیم دو اقدام بزرگ انجام دهیم که شامل خرید اتوبوسهای برقی و حل مشکل تأمین واگنهای مترو بود.
وی افزود: این اقدامات، با وجود تمام موانعی که در بخش خودروسازی و مافیای قدرت در کشور وجود داشت، انجام شد. واقعاً در این مدت با مشکلات زیادی مواجه بودیم و ظاهرا عدهای از رفاه مردم ناراضی هستند و معتقدند مردم باید برای آنها رفاهآفرینی کنند! آنها میخواهند مردم سوار ماشینهای فرسوده شوند، اما نمیخواهند شهرداری اقدامی قاطع و مؤثر برای این موضوع انجام دهد.
سروری ادامه داد: خوشبختانه با تمام موانعی که پیش روی مدیریت شهری قرار داده شد، با قاطعیت و تلاش و تحمل سختیها، برداشته شده است زیرا اولین محموله به گمرک رسیده، بخشی از آن ترخیص شده است و در حال انتظار برای رسیدن کامل آنها به تهران هستیم.
وی گفت: محمولههای بعدی هم از کشور چین بارگیری شده و در حال رسیدن به ایران هستند. به همین ترتیب به صورت مستمر اتوبوسها وارد خواهند شد و ما در عرض چند ماه کل 2500 اتوبوس و 27500 تاکسی را تحویل خواهیم گرفت.
عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: من فکر میکنم که این یک روز بزرگ برای ملت ایران، به ویژه مردم تهران، خواهد بود که ما بتوانیم حداقل اتوبوس های تهران را به کف استاندارد، یعنی 7 هزار دستگاه، برسانیم این در حالی است که آرزوی ما از روز اول این بوده که وضعیت فرسوده حملونقل را نوسازی و پاک کنیم.
وی اظهار کرد: با این حال یک گله دارم و آن این است که متأسفانه برخی در شورای شهر با این موضوع مخالفت میکنند و تمایلی ندارند که این اقدامات به نتیجه برسد البته تلاش ما این بوده که دوستانمان را در شورا قانع کنیم که این اقدام به نفع مردم است.
سروری در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: من جزو کسانی هستم که قوه قضائیه را نهادی برای حل معضلات میدانم، اما در موضوع خرید اتوبوسهای برقی از چین نمیدانم چه مشکلی در سازمان بازرسی به وجود آمده است. ما توقع داریم که سازمان بازرسی دست ما را بگیرد و کمک کند، همانطور که در بخشهای مختلف کارخانجاتی که خوابیده بودند، این سازمان فعال کرد.
وی افزود: واقعا نمیدانم چه اتفاقی میافتد که بعضی افراد اطلاعات نادرست به جاهایی میدهند که باید مشوق ما باشند و به نوعی موجب توقف یا کاهش سرعت این موضوع مهم می شوند. در جلسهای که سازمان بازرسی با نمایندگان شورای شهر برگزار کرده، این سوال مطرح است که چرا فقط از طیف مخالفان دعوت شده و رئیس شورا اصلاً از جلسه خبردار نبوده است؟ نمیتوانم بگویم که اینها اتفاقات معناداری است یا خیر، اما با قاطعیت میگویم که از دوستان سازمان بازرسی انتظار همکاری داریم.
عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: آنها شب و روز در تلاشند تا موانع موجود در کشور را برای حل معضلات مردم پیگیری کنند و توقعمان این است که اگر مانع سرراه ماست سازمان بازرسی آن را بردارد، نه اینکه خدای نکرده با اقدامات خود، موانع جدیدی ایجاد کند.
وی اداه داد: ما توقع داریم که سازمان بازرسی وقتی با گروه مخالفان در شورای شهر جلسه میگذارد، حتماً با دوستانی که روند این کار را پیگیری میکنند نیز جلسهای برگزار کند تا اگر ابهاماتی دارند، برطرف شود.
سروری گفت: ما آمادهایم تا سوالاتشان را پاسخ دهیم و با همدلی، همراهی و همفکری، قدمهای مؤثری برای این کار بزرگ که در کشور در حال انجام است، برداریم. من معتقدم این کار میتواند سرفصل یک تغییر بزرگ در کشور باشد، زیرا تهران همیشه الگو بوده و اگر شجاعت به خرج دهیم و بر مافیای خودرو غلبه کنیم، این اقدام مؤثر به سایر کلانشهرهای کشور نیز منتقل خواهد شد.
انتهای پیام/
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0