تاریخ انتشار : شنبه 5 آبان 1403 - 20:00
کد خبر : 11106

استخر و باشگاه ورزشی آبی “برج میلاد” افتتاح می شود

به گزارش تهران خبر و به نقل از تسنیم، آیین افتتاح ساختمان اداری برج میلاد صبح روز شنبه، 5 آبان‌ماه 1403، در یکصد و چهل و هشتمین پویش امید و افتخار با حضور محمدامین توکلی‌زاده؛ معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، عباس حیدری؛ مدیرعامل برج میلاد، سید احمد علوی؛ رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران و

به گزارش تهران خبر و به نقل از تسنیم، آیین افتتاح ساختمان اداری برج میلاد صبح روز شنبه، 5 آبان‌ماه 1403، در یکصد و چهل و هشتمین پویش امید و افتخار با حضور محمدامین توکلی‌زاده؛ معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، عباس حیدری؛ مدیرعامل برج میلاد، سید احمد علوی؛ رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران و امیر قاسمی؛ رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران برگزار شد.

توکلی‌زاده در این مراسم با تأکید بر اهمیت ایمن‌سازی برج میلاد گفت: اولین اقدام ما در مجموعه برج میلاد، ایمن‌سازی این مجموعه بود. موضوع گود برج میلاد یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان تهرانی و یکی از چالش‌برانگیزترین مسائل مرتبط با برج میلاد محسوب می‌شود. برای ایمن‌سازی این برج، 350 میلیارد تومان هزینه شد تا نگرانی‌ها در خصوص ایمنی این مجموعه که میزبان شهروندان و میهمانان تهرانی است، برطرف شود. اکنون می‌توانیم با اطمینان بگوییم که برج میلاد کاملاً ایمن است.

وی ادامه داد: این مجموعه از زیان‌دهی خارج شده و اکنون درآمدزایی می‌کند و زیرساخت‌های خود را تکمیل می‌کند. با این حال، برج میلاد هنوز به‌طور کامل تکمیل نشده و ما به‌تدریج در حال پیشرفت هستیم تا آنچه که در طراحی اولیه برج میلاد لحاظ شده بود و در زمان افتتاح آماده نبود، به مرور آماده و تکمیل شود.

توکلی‌زاده با اشاره به اهمیت تفریح در مجموعه‌های گردشگری اظهار کرد: مجموعه‌ای گردشگری بدون تفریح معنا ندارد. افتتاح مجموعه‌هایی نظیر شهربازی و بولینگ به میزبانی از مخاطبان کودک، نوجوان و خانواده‌ها کمک کرده و پروژه گردشگری برج میلاد را تکمیل می‌کند. همچنین، ورزش‌های هیجانی در ارتفاع 280 متری که در این مجموعه افتتاح شد، توانسته است رکورد جدیدی در منطقه به ثبت برساند.

معاون شهردار تهران به پروژه‌های پیش‌رو اشاره کرد و اعلام کرد: تا تابستان سال آینده، قصد داریم استخر و باشگاه ورزشی آبی مجموعه برج میلاد را افتتاح کنیم. با بهره‌برداری از این مجموعه، برج میلاد به مقصدی کامل‌تر برای گردشگری و میزبانی مخاطبان تبدیل خواهد شد.

وی همچنین به بازسازی صفه برج میلاد اشاره کرد و گفت: در گذشته، مشکلاتی مانند نفوذ آب به مجموعه مطرح شده بود که با بازسازی این بخش، دیگر شاهد چنین مشکلاتی نخواهیم بود. قرارداد این پروژه در حال انعقاد است.

توکلی‌زاده با تأکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های برج میلاد خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از چند پروژه جدید و همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران، برج میلاد به یک مجموعه فاخرتر تبدیل خواهد شد و جمعیت بیشتری از شهروندان تهرانی را میزبانی خواهد کرد.

وی همچنین اشاره کرد که به مناسبت همزمانی افتتاح ساختمان اداری برج میلاد با سالگرد شهادت شهید آرمان علی وردی، این ساختمان به نام این شهید بزرگوار نام‌گذاری خواهد شد.

به گزارش تسنیم، عباس حیدری؛ مدیرعامل برج میلاد نیز در این مراسم اظهار کرد: ساختمان اداری برج میلاد که از سال 1395 شروع به ساخت شده بود، پس از سال‌ها به بهره‌برداری رسید. تا سال 1400، این پروژه تنها 40 درصد پیشرفت داشت، اما از سال 1401 تا امروز، 60 درصد از آن تکمیل شده و اکنون به بهره‌برداری رسیده است.

سید احمد علوی؛ عضو شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم با اشاره به برنامه‌های اخیر برج میلاد گفت: برنامه‌هایی که در برج میلاد بارگذاری شده‌اند، باعث شده است که این مجموعه صرفاً برای یک قشر خاص نباشد. این امر نشان می‌دهد که ما برای بهبود حال شهروندان و ارائه خدمات بهتر برنامه داریم.

علوی تأکید کرد: بیش از اینکه مشکل زیرساخت‌های فرهنگی داشته باشیم، مشکل نحوه بهره‌برداری از این زیرساخت‌ها وجود دارد. این مشکل نه تنها در حوزه مدیریت شهری، بلکه در سایر حوزه‌های کشور نیز مشهود است.

وی افزود که بهره‌برداری از ظرفیت‌های شهری باید بر اساس نیاز جامعه انجام شود و برج میلاد با افتتاح ساختمان اداری جدید، سرانه فرهنگی و تفریحی خود را افزایش داده است.

بر اساس این گزارش، امیر قاسمی؛ رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز در خصوص برنامه‌های گردشگری پیش‌رو اظهار کرد: تورهای شاخصی نظیر تورهای عکاسی و فتوواک‌های مناسبتی، از جمله فتوواک ماه کامل و فتوواک برای مسیرهای گردشگری، در دستور کار قرار دارند. همچنین، جشنواره‌های پاییزی اقوام برگزار خواهند شد که شاخص‌ترین آنها جشنواره یلدا خواهد بود و با این جشنواره به استقبال زمستان خواهیم رفت.

وی اضافه کرد: دوره تخصصی ارتقای مهارت‌های مدیریتی گردشگری برای مدیران گردشگری و فعالان این حوزه در ماه آینده با همکاری دانشگاه جامع علمی-کاربردی شهرداری تهران برگزار خواهد شد. این دوره با هدف ارتقای مهارت‌های مدیریتی در زمینه گردشگری طراحی شده است و در سطحی کاملاً تخصصی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.