تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1403 - 21:41
کد خبر : 10942

حفظ حریم تهران؛ نگرانی چمران از طرح ایجاد 3استان جدید+فیلم

مهدی چمران در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره به طرح تقسیم استان تهران به سه استان اظهار داشت: تقسیم استان تهران اگر کارشناسی شده باشد و اعتباراتی که به استانها داده می‌شود به این سه استان هم داده شود و به درستی تقسیم شود، می‌تواند مفید واقع شود. وی با اشاره به اینکه اکنون

مهدی چمران در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره به طرح تقسیم استان تهران به سه استان اظهار داشت: تقسیم استان تهران اگر کارشناسی شده باشد و اعتباراتی که به استانها داده می‌شود به این سه استان هم داده شود و به درستی تقسیم شود، می‌تواند مفید واقع شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون تهران حریم مشخصی ندارد بیان کرد: ولی اگر برای این طرح مثل تقسیمات کشوری عمل کنند کاری که برای شهرهای استان تهران انجام شد و از حریم شهر تهران به آن دادند اقدام خوبی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: تهران الان آنطور که باید، حریم ندارد و فقط محدوده اصلی با حریم بسیار اندکی دارد در حالی که گفته می‌شود باید سه برابر خود شهر حریم داشته باشد ولی اینگونه نیست چون در حریم تهران، شهرهای دیگر احداث شده است. الان با ایجاد شهرهای جدید، از حریم شهر تهران برداشتند و به شهرهای دیگه داده‌اند. اگر این بلا سر بقیه هم بیاید و اگر این تقسیم بندی که در استان تهران انجام شده است کارشناسی نشده باشد می‌تواند مضر باشد.

چمران با اشاره به اینکه در حریم شهر تهران شهرهای دیگری احداث شده است افزود: دلیل این امر این است که خودشان را جزء تهران می‌کنند تا بتوانند از امکاناتی که در تهران هست مانند وجود کارخانه‌ها برخوردار شوند و این به ضرر هر دو طرف است.

 

.

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.