تاریخ انتشار : سه‌شنبه 1 آبان 1403 - 20:52
کد خبر : 10877

نجات محیط بان مجروح از نابینایی با عمل جراحی موفقیت آمیز

به گزارش تهران خبر و به نقل از تسنیم، شامگاه جمعه 20 مهر، حوالی ساعت 22، محیط‌بان علی جمشیدیان به همراه دیگر همکاران خود در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته در تعقیب یک گروه شکارچی متخلف بودند. در حین این تعقیب و گریز، گروه شکارچیان به‌صورت ناجوانمردانه‌ای با اسلحه شکاری به سمت خودروی

به گزارش تهران خبر و به نقل از تسنیم، شامگاه جمعه 20 مهر، حوالی ساعت 22، محیط‌بان علی جمشیدیان به همراه دیگر همکاران خود در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته در تعقیب یک گروه شکارچی متخلف بودند. در حین این تعقیب و گریز، گروه شکارچیان به‌صورت ناجوانمردانه‌ای با اسلحه شکاری به سمت خودروی محیط‌بانان و به‌خصوص به سمت علی جمشیدیان، که راننده خودرو بود، تیراندازی کردند. چندین ساچمه به شیشه خودرو محیط‌بانان اصابت کرده و از شیشه عبور کرده، به سر و صورت محیط‌بان جمشیدیان آسیب زدند. یکی از ساچمه‌ها به چشم این محیط‌بان اصابت کرده است.

پاشا انوری؛ پزشک معالج این محیط‌بان مجروح، صبح امروز اول آبان، در حین عیادت معاون امور اجرایی رئیس‌جمهور از محیط‌بان مجروح در بیمارستان محب کوثر تهران اظهار کرد: خوشبختانه ترمیم اولیه پارگی قسمت قدامی چشم با تلاش همکاران علوم پزشکی اصفهان به‌طور موفقیت‌آمیز انجام شده است. با توجه به ارجاع این بیمار به بیمارستان ما، نیاز به 10 الی 14 روز زمان برای ترمیم بخیه‌ها و آمادگی جهت جراحی دوم وجود دارد.

این فوق‌تخصص شبکیه، با اشاره به اینکه عمل جراحی این مصدوم دو ساعت طول کشید، بیان کرد: بیمار در این حادثه دچار پارگی قسمت مشیمیه و خونریزی زیر شبکیه بود که در طی عمل جراحی دوم، خونریزی داخلی چشم و جسم خارجی فلزی تخلیه و پارگی شبکیه به‌طور موفقیت‌آمیز ترمیم شد.

انوری با اشاره به سختی این عمل جراحی گفت: در این عمل دو جسم خارجی فلزی از چشم بیمار خارج شد. با توجه به تلاش به‌موقع همکاران حاذق کادر درمان، بیمار از خطر نابینایی نجات یافت و امیدواریم که حال وی به‌زودی بهبود یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.