تاریخ انتشار : سه‌شنبه 1 آبان 1403 - 10:33
کد خبر : 10852

سفرهای خارجی مدیران شهری قانونی است

به گزارش تهران خبر و به نقل از تسنیم، دویست و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران آغاز شد. در این جلسه، میثم مظفر و نرجس سلیمانی غایب بودند. برخی از اعضای شورای شهر تهران در ادامه جلسه نکات و تذکراتی را مطرح کردند. مهدی اقراریان؛ عضو کمیسیون

به گزارش تهران خبر و به نقل از تسنیم، دویست و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران آغاز شد.

در این جلسه، میثم مظفر و نرجس سلیمانی غایب بودند.

برخی از اعضای شورای شهر تهران در ادامه جلسه نکات و تذکراتی را مطرح کردند.

مهدی اقراریان؛ عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران، به عنوان اولین تذکر‌دهنده پشت تریبون حاضر شد و اظهار کرد: موضوعی که می‌خواهم به آن اشاره کنم، در ادامه تذکر قبلی و مربوط به سفرهای خارجی و همچنین سفر آقای دکتر زاکانی و مرخصی‌ها و مأموریت‌های ایشان است.

وی ادامه داد: اجازه می‌خواهم که مقدمتاً به یک پدیده اشاره کنم؛ ما شاهد این هستیم که اعضای شورا که منتقد عملکرد آقای زاکانی هستند، به محض مطرح کردن سوال یا تذکری بر اساس وظایف قانونی خود، با عملیات و پروژه‌های تخریب در فضای مجازی مواجه می‌شوند. افرادی که این رفتارها را انجام می‌دهند، روابط و ارتباطاتشان برای ما آشکار است.

اقراریان تصریح کرد: بعد از این اقدام، شاهد هستیم که یک خبرگزاری، با نگاهی تأسف‌آور، به این موضوع می‌پردازد و با خلاصه‌سازی و استفاده از کلیدواژه‌هایی همچون “فامیل‌بازی” به انتشار اخبار در این زمینه می‌پردازد. این اخبار به صورت انبوه در کانال‌های مختلف، اعم از بی‌ربط و مرتبط، منتشر می‌شود و این کاملاً نشان می‌دهد که این یک پروژه تخریبی است. ما متعجب می‌شویم که چرا کسانی که واقعاً نمی‌دانیم چه هدفی را دنبال می‌کنند، به محض اینکه نمایندگان مردم به وظایف قانونی و حق قانونی خود پرداخته و مطلبی را مطرح می‌کنند، به عملیات رسانه‌ای می‌پردازند.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران ادامه داد: اخیراً یکی از این پروژه‌های رسانه‌ای علیه بنده کلید خورده است. برای کسانی که می‌خواهند مطلع باشند، این موارد مطرح شده خلاف واقع است و حتماً در راستای ایجاد فشار بر منتقدین صورت می‌گیرد. قبلاً هم گفته‌ام و اکنون نیز تأکید می‌کنم که این دسته از اقدامات و رفتارها باعث عقب‌نشینی از حقوق قانونی منتقدین نخواهد شد.

وی در ادامه گفت: در مورد سفرهای خارجی، می‌خواهم نامه‌ای را در صحن شورا بخوانم که توسط وزارت امور خارجه به وزارت کشور و دو بخش از آن ارسال شده است؛ هم مرکز امور بین‌الملل وزارت کشور و هم دفتر امور شوراهای وزارت کشور. تصویر نامه شماره 273754 مورخ 1403 مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، که توسط آقای محمدخانی ارسال شده، در خصوص ترتیب و مجوز سفرهای خارجی کارکنان شهرداری تهران به پیوست ارسال می‌شود.

اقراریان تأکید کرد: در همین راستا به اطلاع می‌رساند شهرداری تهران طی مکاتباتی درخواست صدور گذرنامه خدمت و یادداشت دریافت از نمایندگی‌های خارجی برای اعزام کارکنان خود به خارج از کشور می‌کند. همانطور که می‌دانید، مکاتبات مربوط به سفرهای خارجی شهرداری‌ها از طریق وزارت کشور انجام می‌شود. شهرداری تهران اعلام می‌کند که این نهاد مستثناست و می‌تواند به صورت مستقیم و بدون نیاز به مکاتبه با وزارت کشور اقدام کند. با توجه به مطالب فوق، خواهشمند است موضوع و ترتیبات اعزام کارکنان شهرداری‌ها بررسی و نتیجه به این اداره کل برای اقدامات بعدی اعلام شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران تصریح کرد: ما یک مکاتبه رسمی داریم که درخواست کرده‌ایم شهردار تهران این موضوع را مطرح کند. طرحی که اخیراً همکاران و دوستان مطرح کردند برای پیگیری برخی از موارد در شورا ارائه شده است. به هر حال، ما نمی‌دانیم این موضوعاتی که دنبال می‌کنیم، پا روی دم کدام آقازاده یا داماد می‌گذاریم که ناگهان می‌بینیم این پروژه‌ها آغاز می‌شود.

وی خطاب به زاکانی گفت: از آقای دکتر زاکانی، شهردار محترم تهران، خواهش می‌کنم که اگر مطلع هستید که این اقدامات علیه منتقدین عملکرد شما صورت می‌گیرد، و اگر می‌دانید که این موارد ارتباطی با برخی مجموعه‌ها دارد، خواهش می‌کنم جلوی این اقدامات را بگیرید. اگر هم از این موضوعات مطلع نیستید، ما این موارد را به فردای قیامت واگذار می‌کنیم و امیدواریم که دوستان تبعیت از قانون را دنبال کنند و خودشان را مستثنا ندانند.

به گزارش تسنیم، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران، در توضیح روند سفرهای شهرداران و مسافرت‌های مرتبط با شهرداری گفت: روال طی شده و تمام مسافرت‌های شهرداران به طور کلی از همین روش بوده است. کارمندان شهرداری نیز باید در کمیته خاصی که دو نفر از اعضای شورای شهر تهران در آن حضور دارند، تصویب شوند.

وی افزود: پس از تصویب، مراحل قانونی خود را طی می‌کنند. مکاتبات بین وزارت کشور و وزارت خارجه نیز جزو مکاتبات داخلی است که قاعدتاً دنبال می‌شود و به نتیجه می‌رسد. به هر حال، چه از طریق وزارت کشور باشد و چه از طریق وزارت خارجه، همه مسیر قانونی است و ما باید همان قانونی که واقعی است را اجرا کنیم و در این راستا پیگیر هستیم. ان‌شاءالله که این روند به خوبی پیش برود. اگر ضرورت داشت، پاسخ‌ها را نیز در صحن شورا خواهیم داشت.

به گزارش تسنیم، نرگس معدنی‌پور؛ رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، اظهار کرد: هفته ملی سلامت زنان را پشت سر گذاشتیم و از آنجایی که زنان محور سلامت خانواده و جامعه محسوب می‌شوند و الگوی اصلی آموزش و ترویج شیوه زندگی سالم به خانواده، جامعه و نسل آینده به شمار می‌روند، حفظ و ارتقای سلامت زنان از جمله مسئولیت‌های پراهمیت مدیران و سیاستگذاران است.

وی ادامه داد: به همین دلیل در چند سال اخیر به منظور حساس‌سازی جامعه در خصوص اولویت‌های سلامت زنان، هفته پایانی مهرماه به عنوان هفته ملی سلامت زنان نامگذاری شده است.

معدنی‌پور با اشاره به اینکه بی‌شک تلاش در حوزه سلامت زنان راهی میانبر در جهت دستیابی به اهداف اقتصاد سلامت و عدالت در سلامت است، گفت: تعدد وظایف زنان در خانواده و جامعه و افزایش روزافزون مسئولیت‌های آنها از یک سو و ویژگی‌های جسمی و روانی آنان از سوی دیگر، آنها را در معرض انواع آسیب‌ها قرار می‌دهد. هرچند که فعالیت‌ها و خدمات خوبی از سوی حوزه‌های اجرایی تاکنون صورت گرفته، اما به دلیل اهمیت و حساسیت ویژه این حوزه، باید مداومت و تلاش در برنامه‌ریزی و انجام این دست از فعالیت‌ها همواره مورد دغدغه دستگاه‌های اجرایی باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای سلامت بانوان نیازمند ایجاد ساختاری مبتنی بر آگاهی و شناخت دقیق بر نیازها و عوامل مؤثر بر آن است. نیازهای متعددی که در همه ابعاد سلامت، اعم از جسمی، معنوی، روانی، عاطفی، اجتماعی، شغلی و زیست‌محیطی، احساس می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه سلامت اجتماعی و زیست‌محیطی زنان، وجود محیط زیست و شهری سالم با فضای سبز کافی و مناسب و امن، منظر و مبلمان شهری و تجهیزات ورزشی مناسب، همچنین دسترسی مناسب به مراکز بهداشتی و درمانی و وجود فضاهای ایمن شهری از موضوعات قابل توجه در حوزه مدیریت شهری است. طبق آمارها، مهم‌ترین عوامل تهدیدکننده سلامت جسمانی بانوان، بیماری‌های مزمن غیرواگیر تشکیل می‌دهند. بیماری‌هایی که با پیشگیری و تشخیص زودرس می‌توان از عوارض متعدد و آسیب‌های غیرقابل جبران آنها جلوگیری کرد.

معدنی‌پور تأکید کرد: ارائه آموزش‌های همگانی به منظور افزایش مهارت‌های خودمراقبتی و ارتقاء سواد سلامت بانوان با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود شهرداری در محلات، همچنین حمایت و تقویت کانون‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه‌های مرتبط با سلامت زنان و خانواده، از جمله راهکارهای مؤثر در کاهش تهدیدهای سلامت زنان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه توجه به سلامت بانوان شاغل در شهرداری تهران که مجدانه، صبورانه و مسئولانه در همه حوزه‌های شهرداری مشغول ایفای نقش هستند، بیش از پیش ضروری است، افزود: بررسی وضعیت سلامت و انجام غربالگری بیماری‌های شایع در زنان و برنامه‌ریزی جهت پیشگیری و تشخیص درمان زودرس از فعالیت‌های پراهمیتی است که در بین خدمات شایسته‌ای که در حوزه سلامت کارکنان ارائه می‌شود، جای آن خالی است.

وی با تأکید بر اینکه سلامت شغلی بر اساس ارزش‌ها و مبتنی بر علاقمندی به آن و سلامت و امنیت محیط و جایگاه شغلی تعریف می‌شود، گفت: فعالیت در محیط امن، سالم و مورد علاقه، تأمین‌کننده سلامت روانی و جسمی کارکنان، به ویژه کارکنان زن است. بی‌شک حمایت از بانوان شاغل در جهت کمک به ایفای نقش و مسئولیت آنان در خانواده، از موارد پراهمیت حوزه سرمایه انسانی است.

معدنی‌پور تصریح کرد: از هر منظر که بنگریم، هزینه در حوزه سلامت یک سرمایه‌گذاری پر منفعت است، به ویژه در حوزه سلامت زنان.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.