تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1403 - 17:01
کد خبر : 10643

کشف غار ماقبل تاریخ در این استان

به گزارش تهران خبر و به نقل از خبرآنلاین،این غار ازجمله غارهای ارزشمندی است که در منطقه جلگه ای قرار دارد، این غار نخستین غاری است که در منطقه جنگلی و درپنج کیلومتری ساحل دریای کاسپین واقع شده است. باشگاه خبرنگاران جوان در خبری نوشت:غار یاد شده با طول ۲۵ متر ،عرض حدود ۲ تا

به گزارش تهران خبر و به نقل از خبرآنلاین،این غار ازجمله غارهای ارزشمندی است که در منطقه جلگه ای قرار دارد، این غار نخستین غاری است که در منطقه جنگلی و درپنج کیلومتری ساحل دریای کاسپین واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان در خبری نوشت:غار یاد شده با طول ۲۵ متر ،عرض حدود ۲ تا ۳ متر و ارتفاع بین یک تا ۳ متر است که بدلیل وضعیت توپوگرافی داخل غار این اعداد متغیر است .

با توجه به بررسی‌های سطحی و مشاهدات عینی دهانه ورودی این غار بصورت دستکند است اما نیاز به مطالعات بیشتر دارد.

قرارگیری غار شناسایی شده در نزدیکی ساحل کاسپین، و در داخل جنگل‌های هیرکانی و کنار رودخانه پر اب از مزیت‌های این غار محسوب می شود؛ با توجه به بررسی‌های اولیه به نظر می رسد قدمت این غار مربوط به ماقبل تاریخ باشد .

ارائه نظرات دقیق تر نیازمند مطالعات و بررسی‌های ریشه ای و پژوهشی است، در استان گیلان بیش از ۱۵۰ غار وجود دارد که تعدادی از آنها در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و بخش عمده‌ از این غارها به عنوان جاذبه های گردشگری در طی چند سال اخیر معرفی شدند.

۲۳۳۲۱۷

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.