تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مهر 1403 - 23:41
کد خبر : 10168

دنا و شاهین رقیب جدید پیدا کردند / عقاب بازار ایران به نمایش درآمد /عکس

به گزارش خبرگزاری تهران خبر به نقل از خبرآنلاین و به نقل از اسب‌بخار، بیست و هشتمین نمایشگاه خودرو تبریز از تاریخ ۱۷ تا بیست مهر ماه با حضور خودروسازان و واردکنندگان مختلف در حال برگزاری‌ست و کرمان موتور در این رویداد از نسخه نهایی و تولیدی ایگل رونمایی کرد. ایگل کرمان موتور را در اصل باید نسخه فیس لیفت جک J۴ دانست.  ایگل نام یک

به گزارش خبرگزاری تهران خبر به نقل از خبرآنلاین و به نقل از اسب‌بخار، بیست و هشتمین نمایشگاه خودرو تبریز از تاریخ ۱۷ تا بیست مهر ماه با حضور خودروسازان و واردکنندگان مختلف در حال برگزاری‌ست و کرمان موتور در این رویداد از نسخه نهایی و تولیدی ایگل رونمایی کرد.

ایگل کرمان موتور را در اصل باید نسخه فیس لیفت جک J۴ دانست.  ایگل نام یک روستا و منطقه در استان تهران است که در گفتار و نوشتار ایگُل و ایگِل هم گفته می شود. به همین دلیل می توان گفت نام ایگل برای سدان کرمان موتور در کنار داشتن مفهوم ایرانی، به کلمه انگلیسی Eagle به معنی عقاب هم نزدیک است.

دنا و شاهین رقیب جدید پیدا کردند / عقاب بازار ایران به نمایش درآمد /عکس

سدان بومی کرمان موتور بر مبنای پلتفرم PS۱ این شرکت است، که شرایط فروش آن نیز در جریان بوده و به زودی روانه بازار خواهد شد. این نخستین بار است که یک خودروساز خصوصی صاحب یک پلتفرم بومی سازی‌شده می شود و به عبارتی دیگر، اولین بار است که خودرویی ملی از یک خودروساز خصوصی قرار است به عرضه برسد. این خودرو در نمای جلو و عقب دست‌خوش تغییرات گسترده ای شده است و در نمای کناری رکاب و رینگ ها تغییر کرده اند. به طور کلی،  کی ام سی ایگل نسبت به جک J۴ از ظاهری بسیار پویاتر و به‌روزتر بهره‌مند است.

نسخه نهایی ایگل که در این نمایشگاه به نمایش درآمده بود دارای رنگ زیبای اپال گرین بود.

دنا و شاهین رقیب جدید پیدا کردند / عقاب بازار ایران به نمایش درآمد /عکس

با ورود به کابین شاهد همان اتمسفر آشنای J۴ هستیم و صرفاً برخی از جزییات تغییر کرده اند. دسته دنده خودرو عوض شده و زیباتر و به‌روزتر جلوه می کند. یک بخش چرمی قهوه ای رنگ نیز داخل درها کار شده و صندلی ها هم پوش چرم و پارچه دارند. اما بی تردید مهم ترین تغییر داخلی ایگل نسبت به J۴، تغییر کلاستر آن از نوع آنالوگ به تمام دیجیتال است. برخی از فیچرها نظیر تغییر رنگ نیز برای این کلاستر دیجیتالی لحاظ شده است.

دنا و شاهین رقیب جدید پیدا کردند / عقاب بازار ایران به نمایش درآمد /عکس

ایگل در بخش امکانات رفاهی و ایمنی به مواردی همچون دو عدد کیسه هوا، تریم داخلی چرم و پارچه، کروز کنترل، مانیتور،  سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، دی لایت، ترمزهای دیسکی، کلاستر دیجیتالی و… مجهز است.

در این بین برای سدان ایگل بی تردید کمبود امکاناتی همچون سانروف، استارت دکمه ای، ترمز پارک برقی، ایربگ های کناری، صندلی برقی راننده و گرم‌کن های جلو به شدت احساس می شود، چراکه اگر قرار است ایگل با سدان هایی همچون ایران‌خودرو تارا اتومات V۴،  دنا پلاس اتومات و سایپا شاهین اتومات به رقابت بپردازد، قطعاً به موارد فوق نیاز شدید دارد.

دنا و شاهین رقیب جدید پیدا کردند / عقاب بازار ایران به نمایش درآمد /عکس

سدان ایگل در نسخه بنزینی مشخصات فنی‌ِ مشابه با جک J۴ دارد. این خودرو به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۰۴.۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور مجهز است و جعبه دنده آن از نوع اتوماتیک CVT در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که این خودرو یک نسخه برقی هم خواهد داشت.

۳۲۲

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.