تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مهر 1403 - 20:33
کد خبر : 9656

«ربات‌وحشی» پرفروش‌ترین فیلم باکس‌آفیس شد

در آخر هفته‌ای که سینمای جهان پشت سر گذاشت (۲۰-۲۲ سپتامبر / ۶-۸ مهر) انیمیشن «ربات وحشی» (The Wild Robot) اکران شد و توانست در جایگاه پرفروش‌ترین اثر هفته باکس‌آفیس قرار گیرد. انیمیشن کمپانی «یونیورسال پیکچرز» توانست در دو روز ۳۵ میلیون دلار فروش داشته باشد. به گزارش تجارت نیوز، «ربات وحشی» به‌کارگردانی‌کریس سندرز، داستان

در آخر هفته‌ای که سینمای جهان پشت سر گذاشت (۲۰-۲۲ سپتامبر / ۶-۸ مهر) انیمیشن «ربات وحشی» (The Wild Robot) اکران شد و توانست در جایگاه پرفروش‌ترین اثر هفته باکس‌آفیس قرار گیرد. انیمیشن کمپانی «یونیورسال پیکچرز» توانست در دو روز ۳۵ میلیون دلار فروش داشته باشد.

به گزارش تجارت نیوز، «ربات وحشی» به‌کارگردانی‌کریس سندرز، داستان ربات هوشمندی را روایت می‌کند که در جزیره‌ای خالی از سکنه سرگردان می‌شود. برای زنده ماندن در این محیط دشوار، او ارتباط نزدیکی با حیوانات جزیره برقرار کرده و از یک بچه غاز یتیم مراقبت می‌کند.

«بیتل‌جویس، بیتل جویس» (Beetlejuice Beetlejuice) نیز با فروشی بیشتر از ۱۶ میلیون دلار توانست جایگاه دوم پرفروش‌ترین‌های آخر هفته را از آن خود کند. این اثر که دنباله‌ای از فیلم اول این مجموعه به حساب می‌آید و تیم برتون کارگردانی آن را بر عهده داشته است، در چهارمین هفته از اکران توانست فروش کلی ۲۵۰ میلیون دلاری را به نام خود ثبت کند.

«بیتل‌جویس بیتل جویس» داستان سه نسل از قبیله دیتز را روایت می‌کند که پس از یک مرگ ناگهانی در خانواده به خانه خود در کنار رودخانه نقل مکان می‌کنند. هنگامی که شخصیت آسترید (جنا اورتگا) دختر نوجوان سرکش لیدیا (وینونا رایدر) دریچه‌ای به زندگی پس از مرگ پنهان‌شده در زیرزمین کشف می‌کند.

این اثر سینمایی را بر اساس فیلمنامه‌ای از «آلفرد گوف» و «مایلز میلار» ساخته شده است. «مارک توبروف»، «دده گاردنر»، «جرمی کلینر»، «تامی هارپر» در کنار تیم برتون تهیه‌کنندگان این فیلم هستند و نام «برد پیت» نیز در میان تهیه‌کنندگان اجرایی این اثر سینمایی به چشم می‌خورد.

انیمیشن «تبدیل‌شوندگان ۱» (Transformers One) که دومین هفته از اکرانش در سینما‌های آمریکا را می‌گذراند با وجود افت ۶۲ درصدی در فروش، توانست به‌عنوان سومین فیلم پرفروش در باکس آفیس هفته قرار بگیرد. محصول کمپانی پارامونت پیکچرز در هفته‌ای که گذشت ۹،۳ میلیون دلار فروخت تا فروشش در دو هفته‌ای که از اکرانش می‌گذرد به مرز ۴۰ میلیون دلار برسد.

«تبدیل‌شوندگان ۱» داستان اپتیموس پرایم جوان و مگاترون جوان را دنبال می‌کند که از برادری به دشمنان قسم خورده یکدیگر تبدیل شده‌اند و تمرکز فیلم روی روابط این دو شخصیت خواهد بود. کریس همسورث در نقش اپتیمون پرایم، برایان تایری هنری در نقش مگاترون، اسکارلت جوهانسون در نقش الیتا، کیگان مایکل کی در نقش بامبل بی، جان هم در نقش سنتینل پرایم، لارنس فیشبرن در نقش آلفا تریون و استیو بوشمی از جمله صداپیشگان انیمیشن «تبدیل‌شوندگان ۱» هستند.

درام اکشن و دلهره‌آور «دوارا قسمت اول» (Devara Part ۱) محصول کشور هندوستان و به‌کارگردانی کاروتا سیوا نیز در این هفته اکران شد و با استقبال خوب تماشاگران فروشی ۵،۶ میلیون دلاری داشت.

این فیلم هندی که محصول شرکت‌های NTR Arts و Yuvasudha است یک اثر حماسی در مورد سرزمین‌های ساحلی و حوادث و هیجانات مربوط به آن است.

فیلم سینمایی «بد حرف نزن» (Speak No Evil) به نویسندگی و کارگردانی جان واتکینز که از ۱۴ سپتامبر بر پرده سینما‌های آمریکا اکران شد، توانست در سومین هفته از اکران خود فروشی ۴،۳ میلیون دلاری داشته باشد تا فروش کلی‌اش از مرز ۲۸،۱ میلیون دلار عبور کند. فروش این فیلم با افتی ۲۵،۸ درصدی همراه بود.

محصول کمپانی یونیورسال پیکچرز، با نگاهی روان‌شناختی در ژانر وحشت ساخته شده است. این اثر سینمایی بازسازی فیلمی دانمارکی محصول سال ۲۰۲۲ به همین نام است. در این فیلم جیمز مک‌آووی، مکنزی دیویس و اسکات مک‌نیلی ایفای نقش می‌کنند. 

درام تخیلی «مگالوپولیس» (Megalopolis) به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی فرانسیس فورد کوپولا در اکران افتتاحیه خود توانست چهار میلیون دلار فروش کند. این در حالی است که فروش بیشتری برای این اثر سینمایی، که در بخش رقابتی نخل طلای کن ۲۰۲۴ برگزیده شده بود، پیش‌بینی می‌شد.

داستان این فیلم در نیویورک امروزی پس از یک فاجعه ویرانگر جریان دارد و آدام درایور، جانکارلو اسپوزیتو، ناتالی امانوئل، آبری پلازا، شایا لباف، و… در آن ایفای نقش می‌کنند.

«ددپول و ولورین» (Deadpool & Wolverine) با گذشت ۱۰ هفته از اکران خود هنوز در فهرست پرفروش‌هاست. این اثر کمپانی والت‌دیزنی در هفته‌ای که گذشت ۲،۶ میلیون دلار فروش کرد تا فروش کلی‌اش از ۶۳۱ میلیون دلار عبور کند.

در خلاصه داستان «ددپول و ولورین» آمده است: گروه جوانی از استعمارگران فضایی در حالی که انتهای یک ایستگاه فضایی متروک را جمع‌آوری می‌کنند، با وحشتناک‌ترین شکل زندگی در جهان روبه‌رو می‌شوند.

فیلم سینمایی «خود سالخورده من» (My Old Ass) به کارگردانی مگان پارک و تهیه‌کنندگی مارگو رابی در سومین هفته از اکران خود توانست ۲،۲ میلیون دلار بفروشد. 

«میزی استلا» بازیگر ۱۸ساله در این فیلم نقش الیوت را بازی می‌کند که پیش از آنکه در تورنتو به کالج برود، آخرین تابستانش را در مزرعه والدینش می‌گذراند. الیوت پس از آنکه مواد روان‌گردان استفاده می‌کند با نسخه بزرگسال از خودش برخورد می‌کند که به او هشدار می‌دهد عاشق پسر کارگر مزرعه پدرش نشود.

فیلم «هرگز رها نکن» (Never Let Go) نیز در دومین هفته از اکران خود توانست فروشی ۲،۲ میلیون دلاری داشته باشد. این اثر به کارگردانی الکساندر آجا و نویسندگی کوین کوفلین و رایان گراسبی است. «هرگز رها نکن» که در ژانر وحشت روایت می‌شود، داستانی دراماتیک درباره یک خانواده و مبارزه آنها با نیرویی شرور و خطرناک را روایت می‌کند.

در این اثر سینمایی بازیگرانی، چون هالی بری، آنتونی بی جنکیز، متیو کوین اندرسون و… ایفای نقش می‌کنند. «هرگز رها نکن» یک فیلم پر از تنش و هیجان است که با ترکیب داستانی عمیق و جلوه‌های ترسناک، توانسته اثری چشمگیر در ژانر ترسناک بقا ارائه دهد.

فیلم «ماده» (The Substance) نیز در دومین هفته از اکران خود ۱،۸ میلیون دلار فروخت. این فیلم به کارگردانی کورالی فارگیت ۱۹ مه ۲۰۲۴ در جشنواره فیلم کن برای اولین بار به نمایش درآمد. دمی مور، دنیس کواید و مارگارت کوالی از جمله بازیگران این اثر سینمایی هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.