تاریخ انتشار : شنبه 7 مهر 1403 - 14:46
کد خبر : 9525

۱۶۸ پروژه گردشگری با ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه افتتاح شد

آیین افتتاح ۱۶۸ پروژه گردشگری به مناسبت روز جهانی و هفته گردشگری برگزار شد و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ۶ پروژه را نمادین افتتاح کرد. به گزارش تهران خبر و به نقل از ایسنا، در این آیین که شنبه هفتم مهرماه ۱۴۰۳ در یکی از هتل‌های پنج ستاره و تازه‌ساخت تهران برگزار

آیین افتتاح ۱۶۸ پروژه گردشگری به مناسبت روز جهانی و هفته گردشگری برگزار شد و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ۶ پروژه را نمادین افتتاح کرد.

به گزارش تهران خبر و به نقل از ایسنا، در این آیین که شنبه هفتم مهرماه ۱۴۰۳ در یکی از هتل‌های پنج ستاره و تازه‌ساخت تهران برگزار شد، سیدرضا صالحی امیری ـ وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ـ، علی دارابی، معاون میراث فرهنگی و علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری به همراه جمعی از مدیران وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و مدیران تشکل‌های خصوصی و فعالان گردشگری حضور داشتند و ۱۶۷ پروژه گردشگری در ۳۱ استان به صورت هم‌زمان افتتاح شد. مجموع حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان (۱۰ همت) و میزان اشتغال‌زایی آن برای ۲۳۰۰ نفر اعلام شد.

این پروژه‌ها شامل ۲۹ هتل و هتل آپارتمان، ۶۹ اقامتگاه، ۲۴ سفره‌خانه سنتی، ۱۶ مجتمع گردشگری و ۲۹ مورد دیگر تأسیسات گردشگری است.

۱۶۸ پروژه گردشگری با ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه افتتاح شد
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مدیران و فعالان گردشگری در افتتاحیه یک هتل‌کاروانسرای ۵ ستاره در تهران

علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آیین افتتاح این پروژه‌ها، گفت: وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال برگزاری جلسه با مسئولان و دستگاه‌های مرتبط برای رفع چالش‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است.

شالبافیان به مشکلات بین‌دستگاهی اشاره کرد و افزود: قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای واگذاری زمین‌های گردشگری ابلاغ شده بود اما شیوه واگذاری مبهم بود و بخش خصوصی امکان استفاده از این فرصت را نداشت. با پیگیری‌های صورت گرفته چهار ماه قبل تفاهمنامه‌ای امضا شد و هفته قبل موافقت اصولی اولین پروژه با محوریت واگذاری زمین از این محل در استان کرمان صادر شد.

او نحوه تعیین پیشرفت فیزیکی طرح‌های گردشگری را یکی از چالش‌های اصلی سرمایه‌گذاران با وزارت جهاد کشتورزی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه این موضوع با نگاهی که حوزه سرمایه‌گذاری وجود دارد، تدوین و ابلاغ شد.

معاون گردشگری ادامه داد: در بهره‌برداری و نحوه تامین مالی پروژه‌های گردشگری به تعامل بیشتر با بانک‌های عامل نیاز داریم. همچنین در حوزه‌هایی مثل مالیات و تامین اجتماعی به قوانین حمایتی بیشتری نیاز داریم.

شالبافیان همچنین بیان کرد: امیدواریم طرح حمایت از توسعه و تشویق سرمایه‌گذاری، که از جمله طرح‌های گردشگری است و در مجلس یازدهم با ۲۱۰ امضا به هیأت رئیسه تقدیم شد، در مجلس فعلی جمع‌بندی و تصویب شود.

او همچنین گفت: دستورالعمل بهره‌برداری فازبندی پروژه‌های گردشگری را ابلاغ کرده‌ایم که تسهیل مهمی در بهره‌برداری پروژه‌های گردشگری و ورود جریان نقدینگی و معرفی پروژه به بازار بود.

شالبافیان اجرای دقیق احکام برنامه هفتم توسعه و حمایت از سرمایه‌گذاری را اولویت وزارتخانه اعلام کرد.

درحال به‌روزرسانی است…

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.