تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 5 مهر 1403 - 22:10
کد خبر : 9425

قیمت جدید سیمان امروز ۵ مهرماه ۱۴۰۳ اعلام شد/ قیمت سیمان شکست + جدول قیمت

به گزارش خبرگزاری تهران خبر به نقل از خبرآنلاین، فعالان حوزه مسکن اعتقاد دارند بازار سیمان روزهای آرامی را سپری می‌کند و با وجود افزایش قیمت‌ها در ماه‌های اخیر به دلیل قطعی برق و کمبود تولید، اما فاز قیمتی سیمان منفی بوده و قیمت‌ها از ۲۰۰ هزار تومان تا حدی ۱۳۰ هزار تومان کاهش پیدا

به گزارش خبرگزاری تهران خبر به نقل از خبرآنلاین، فعالان حوزه مسکن اعتقاد دارند بازار سیمان روزهای آرامی را سپری می‌کند و با وجود افزایش قیمت‌ها در ماه‌های اخیر به دلیل قطعی برق و کمبود تولید، اما فاز قیمتی سیمان منفی بوده و قیمت‌ها از ۲۰۰ هزار تومان تا حدی ۱۳۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است؛ اما با این حال، با این حال، با قیمت‌های قبلی که زیر ۱۰۰ هزار تومان بود، هنوز فاصله دارد.

فرشید پورحاجت، دبیرکل کانون سراسری انبوه‌سازان در پاسخ به این پرسش که قیمت سیمان در این روزها که اوضاع تولید سیمان به دلیل عدم قطع برق بهتر شده است کاهش داشته است یا خیر؟ گفت: در دوره‌ای به دلیل عدم تولید سمیان، قیمت سیمان حتی به پاکتی ۲۰۰ هزار تومان هم رسید. به هر حال شرکت‌های تولیدکننده و سازوکار بورس در کنار هم شرایطی را ایجاد می‌کنند که هر زمان که می‌خواهند قیمت سیمان را افزایش می‌دهند.

وی عنوان کرد: در دوره‌ای به دلیل آنچه که قطع برق و کمبود تولید نامیده شد، سیمان کمیاب و سپس گران شد. اما باید تاکید کنم که عملکرد شرکت‌های تولیدکننده سیمان قابل دفاع نیست چراکه این شرکت‌ها می‌بایست اقدام به احداث نیروگاه می‌کردند. این عدم توجه در ساخت نیروگاه باعث شده است که کارخانه‌ها در تابستان برق و در زمستان هم که پیش روی ما است به دلیل کمبود گاز با افت تولید سیمان مواجه شوند.

وی با اشاره به اینکه ایران جزو ۱۰ کشور تولیدکننده سیمان است گفت: نباید با یک نوسان کوچک دچار کمبود سیمان و گرانی سیمان شویم؛ اما امروز که با شما صحبت می‌کنم به دلیل پشت سر گذاشتن خاموشی‌ها و قطعی برق، تولید کارخانه‌های سیمان به حالت عادی خود بازگشته‌اند و قیمت سیمان هم در بازار کاهش یافته و متعادل شده است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور تصریح کرد: قیمت خرده فروشی سیمان در حال حاضر به کیسه‌ای ۱۳۰ هزار تومان رسیده است؛ اما با قیمت‌های قبلی خود که زیر ۱۰۰ هزار تومان بود هنوز فاصله دارد.

به گزارش خبرگزاری تهران خبر به نقل از خبرآنلاین، بررسی‌ها از وضعیت قیمت سیمان حاکی از آن است که قیمت هر پاکت سیمان لار سبزوار ۱۲۳ هزار تومان، سیمان تهران ۱۲۸ هزار تومان و سیمان پاکتی داراب (تیپ ۲) عمده ۸۵ هزار تومان است.

همچنین سیمان پاکتی هرمزگان (تیپ ۲) عمده ۷۸ هزار تومان و سیمان سپاهان اصفهان هر پاکت ۹۳ هزار تومان است.

قیمت جدید سیمان امروز ۵ مهرماه ۱۴۰۳ اعلام شد/ قیمت سیمان شکست + جدول قیمت

۲۲۳۲۲۵

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.