تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1403 - 21:36
کد خبر : 9370

عمر ساختمان ها با سازه فولادی 5 برابر سازه بنتی است

به گزارش تهران خبر و به نقل از تسنیم، احمد کرمی راد در نشست تخصصی انجمن سازه های فولادی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، اظهار کرد: در دهه هفتاد و هشتاد تمام سازه های فولادی وزارت نفت را خارجی ها می ساختند، این در حالی است که امروز در صنعت نفت ایران هیچ

به گزارش تهران خبر و به نقل از تسنیم، احمد کرمی راد در نشست تخصصی انجمن سازه های فولادی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، اظهار کرد: در دهه هفتاد و هشتاد تمام سازه های فولادی وزارت نفت را خارجی ها می ساختند، این در حالی است که امروز در صنعت نفت ایران هیچ سازه خارجی چه در خشکی و چه در دریا دیگر وارد نمی کنیم.

وی با بیان اینکه 100 درصد سازه های فولادی صنایع کارخانه سیمان داخلی سازی شده است، افزود: امروز برای رفع دغدغه مسکن برنامه داریم؛ به راحتی با یک محاسبه ساده برای 20 استان اگر 150 هزار تن اسکلت فلزی را در نظر بگیریم، تولیدکنندگان سازه های فولادی ظرفیت 100 هزار واحد مسکونی با متراژ 100 مترمربع را دارند.

وی با بیان اینکه ساختمان های با سازه بتنی بعد از 20 سال تخریب می شود، اضافه کرد: این درحالی است که عمر ساختمان ها با سازه فولادی حداقل یک قرن است.

حیدری رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در این نشست گفت: در وزارت راه و شهرسازی تجربه رتبه بندی واحد‌های تولید را داریم؛ در حوزه تولید قیر و آسفالت با توجه به اینکه مصرف کننده اصلی وزارت راه و شهرسازی بحث رتبه بندی را سالهاست که دنبال می کنیم.

وی افزود: برای شروع در ساختمان های دولتی منجمله بیمارستان ها می توانیم این کار (سازه های فولادی) را پیاده سازی کنیم. 

وی بیان کرد: در نهضت ملی مسکن 4 میلیون مسکن ساخته می شود که البته کاری به بحث عدد ندارم، چراکه مشکل اصلی که وجود دارد بحث تامین منابع مالی است.

وی توضیح داد: در قالب مدل مشارکتی با وزارت راه و شهرسازی می توانیم از توان تولیدکنندگان سازه های فولادی استفاده کرده و معضل مسکن کشور را برطرف کنیم.

ایپک چی رییس هیئت مدیره انجمن سازه‌های فولادی نیز گفت: سالانه یک تا 1.5 میلیون تن امکان تولید سازه فولادی در کشور وجود دارد. اینکه این ظرفیت چقدر محقق می شود بستگی به حمایت دولت به خصوص وزارت راه و شهرسازی دارد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل جدی صنعت فولاد قطع برق و گاز است، اضافه کرد:انتظار داریم یک سوبسید از سوی دولت برای ما در نظر گرفته شود تا موانع تولید فولاد برطرف شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.