تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مهر 1403 - 17:26
کد خبر : 9209

جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در جنوب تهران

به گزارش تهران خبر و به نقل از تسنیم، حسین اخگرپور؛ شهردار منطقه 19 در دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به بیان مشکلات و اقدامات انجام شده در این منطقه پرداخت. وی با تأکید بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: از ساخت و سازهای غیرمجاز با جدیت و

به گزارش تهران خبر و به نقل از تسنیم، حسین اخگرپور؛ شهردار منطقه 19 در دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به بیان مشکلات و اقدامات انجام شده در این منطقه پرداخت.

وی با تأکید بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: از ساخت و سازهای غیرمجاز با جدیت و همکاری پرسنل شهرداری جلوگیری می‌شود. اگرچه ساخت و ساز غیرمجاز از صفر شکل نمی‌گیرد، اما برخی از افراد از خلأهای قانونی سوءاستفاده می‌کنند. تقاضای ما این است که جرم‌انگاری ساخت و ساز غیرمجاز توسط شورا پیگیری شود.

شهردار منطقه 19 افزود: برخی ساخت و سازها در سنوات گذشته انجام شده و حجم آن‌ها امروز افزایش یافته است. پس از بررسی‌های متعدد، به این نتیجه رسیدیم که قطع انشعابات ساده‌ترین و سریع‌ترین راهکار است. با همکاری دادستانی، دستور قطع انشعابات به شرکت‌های خدمات‌رسان داده شد که این اقدام به نوعی از رشد فزاینده ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری می‌کند.

اخگرپور همچنین به هزینه 260 میلیارد تومانی شهرداری برای راه‌اندازی تصفیه‌خانه اشاره کرد و گفت: مقرر شد لوله‌گذاری تصفیه‌خانه توسط شرکت آبفا انجام شود و شهرداری دستگاه پمپاژ را راه‌اندازی کند. انتظار می‌رود تصفیه‌خانه در اسفندماه به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه به فعالیت دو درمانگاه شرکت شهر سالم در منطقه 19 اشاره کرد و افزود: پهنه جنوب با مشکل سرانه درمانی مواجه است و قرار است درمانگاه جدیدی در این منطقه دایر شود.

شهردار منطقه 19 همچنین اعلام کرد: مجتمع مسکونی 880 مجوز سال 1392 را دارد و سال آینده منطقه 19 به یکی از مناطق ویژه در نظافت و فضای سبز تبدیل خواهد شد. هر سال اعتبارات ویژه‌ای برای مناطق جنوبی شهر اختصاص داده می‌شود و ما در این سه سال شاهد اختصاص این اعتبارات بوده‌ایم.

اخگرپور خاطرنشان کرد: منطقه 19 یکی از مناطق پیشتاز در ساماندهی کودکان کار، زباله‌گردان و کتفی‌کولی‌هاست.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.