تاریخ انتشار : جمعه 30 شهریور 1403 - 16:55
کد خبر : 9130

نقش برجسته ساسانی فیروزآباد ساماندهی می‌شود

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از اجرای پروژه ساماندهی و اجرای پوشش حفاظتی نقش برجسته ساسانی دره تنگاب در شهرستان فیروزآباد خبر داد. محمد ثابت اقلیدی امروز، ۳۰ شهریورماه در حاشیه بازدید از نقش برجسته ساسانی فیروزآباد با بیان اینکه نقش برجسته ساسانی دره تنگاب یکی ازآثار ارزشمند در منظر

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از اجرای پروژه ساماندهی و اجرای پوشش حفاظتی نقش برجسته ساسانی دره تنگاب در شهرستان فیروزآباد خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۳۰ شهریورماه در حاشیه بازدید از نقش برجسته ساسانی فیروزآباد با بیان اینکه نقش برجسته ساسانی دره تنگاب یکی ازآثار ارزشمند در منظر جهانی باستان‌شناختی ساسانی استان فارس است، گفت: این نقش برجسته در سال ۱۳۱۵ در فهرست ملی به ثبت رسیده است.

وی افزود: با توجه به قدمت و ارزشمندی اثر و هم‌چنین حفاظت اصولی از آن پروژه ساماندهی این نقش برجسته در دستور کار قرار گرفته است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس ادامه داد: اجرای این پروژه به منظور جلوگیری از آسیب‌های محیطی بر روی این نقش برجسته است.

ثابت اقلیدی اظهار کرد: پوشش حفاظتی و ساماندهی نقش برجسته ساسانی دره تنگاب با اعتباری بیش از ۷۳۲ میلیون تومان اجرا می‌شود.

به گزارش تهران خبر و به نقل از ایسنا، این نقش برجسته صحنه پیروزی اردشیر اول ساسانی بر اردوان پنجم اشکانی است و بزرگترین نقش برجسته استان به شمار می‌آید.

منظر جهانی باستان‌شناختی ساسانی فارس در ۳ شهرستان استان فارس قرار گرفته است و آثار دوره ساسانیان شامل قلعه دختر، کاخ اردشیر، شهرگور در شهرستان فیروزآباد، کاخ ساسان در شهرستان سروستان و شهر تاریخی بیشاپور، نقوش برجسته  دره تنگاب  فیروزآباد و تنگ چوگان و غار شاپور در شهرستان کازرون است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.