تاریخ انتشار : جمعه 30 شهریور 1403 - 1:10
کد خبر : 9093

2 مأموریت مهم “وزارت نیرو” در سال آبی جدید

محسن موسوی؛ دکترای تاسیسات آبی و فعال محیط زیست در گفت‌وگو با تهران خبر و به نقل از تسنیم در آستانه شروع سال آبی جدید اظهار کرد: مطابق تقویم وزارت نیرو، سال‌های آبی از ابتدای مهر هر سال شروع شده و در 31 شهریور سال بعد خاتمه می‌یابد. مطابق عرف معمول اقدامات مربوط به تعیین

محسن موسوی؛ دکترای تاسیسات آبی و فعال محیط زیست در گفت‌وگو با تهران خبر و به نقل از تسنیم در آستانه شروع سال آبی جدید اظهار کرد: مطابق تقویم وزارت نیرو، سال‌های آبی از ابتدای مهر هر سال شروع شده و در 31 شهریور سال بعد خاتمه می‌یابد. مطابق عرف معمول اقدامات مربوط به تعیین منابع و مصارف آب و یا بیلان آبی و یا هر گونه آماربرداری و اقداماتی از این قبیل در بازه سال‌های آبی سنواتی محاسبه شده و عملکرد یکساله تأمین و توزیع آب در یک سال آبی معمولاً شفاف سازی می‌شود.

وی ادامه داد: سال آبی 1404 ـ 1403 نیز از اول مهرماه شروع شده و برنامه های معاونت آب و آبفای وزارت نیرو برای سال آبی جدید به زودی مشخص خواهد شد اما در این خصوص چند رویداد مهم به عنوان شاخص اصلی برنامه‌ها باید از طرف مدیران ارشد وزارت نیرو مورد توجه قرار گیرد.

این فعال محیط زیست در رابطه با این برنامه‌ها توضیح داد: اولین مورد سخنان رییس جمهور محترم در نخستین کنفرانس خبری که در مورد ناترازی منابع و مصارف آب در کشور که در این‌باره  ابراز نگرانی کردند. مورد دوم جدول 8 برنامه هفتم است. بر اساس این جدول وزارت نیرو مکلف است اولاً به بخش کشاورزی فقط 65 میلیارد مترمکعب آب تحویل داده و ثانیاً از بابت این کاهش توزیع آب به بخش کشاورزی هم‌ناترازی منابع و مصارف آب را تا 15 میلیارد متر مکعب رفع کرده و هم حقآبه تالاب‌ها را تا 10 میلیارد متر مکعب تأمین کند.

موسوی تأکید کرد: این دو مورد نشان می‌دهد که در سال آبی جدید مأموریت بخش آب وزارت نیرو بسیار سنگین و دشوار است چون طبق دستور رییس جمهور محترم باید آیین‌نامه اجرایی خاصی از بابت اجرای جدول 8 برنامه هفتم تهیه شده تا بر اساس آن در سال آبی 1404ـ 1403 تحویل آب به بخش کشاورزی حدود 15 میلیارد متر مکعب کاهش یافته و این کاهش صرف ناترازی منابع و مصارف آب کشور شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همکاری وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو در سال آبی جدید برای تحقق اهداف رییس جمهور محترم و تحقق مفاد برنامه هفتم توسعه ضروری است و امید است وزارت محترم نیرو در این مأموریت خطیر که پیش روی این وزارتخانه در سال آبی جدید قرار گرفته، موفق باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.