تاریخ انتشار : دوشنبه 26 شهریور 1403 - 7:26
کد خبر : 8863

کشف اشیای تاریخی هزاره قبل از میلاد در کردستان/ عکس

به گزارش تهران خبر و به نقل از خبرآنلاین،منصور مهرزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از کشف اشیای تاریخی مربوط به دوره هزاره اول قبل از میلاد و دوره اسلامی از منزل شخصی در شهرستان دهگلان خبر داد. تسنیم در خبری نوشت:وی افزود: پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر وجود اشیای تاریخی در شهرستان

به گزارش تهران خبر و به نقل از خبرآنلاین،منصور مهرزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از کشف اشیای تاریخی مربوط به دوره هزاره اول قبل از میلاد و دوره اسلامی از منزل شخصی در شهرستان دهگلان خبر داد.

تسنیم در خبری نوشت:وی افزود: پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر وجود اشیای تاریخی در شهرستان دهگلان که در منزل شخصی نگهداری می‌شد با همراهی پلیس آگاهی دهگلان و کسب مجوز لازم از دادستان شهرستان و با حضور در محل و بازرسی مورد نیاز، تعداد ۲ شیء تاریخی در این منزل کشف و ضبط شد.

کشف اشیای تاریخی هزاره قبل از میلاد در کردستان/ عکس

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: این اقلام شامل کاسه سه پایه فلزی و لیوان سفالی بود که با نظریه کارشناسی اولیه مشخص شد این اشیا مربوط به دوره هزاره اول قبل از میلاد و دوره اسلامی است.

مهرزاد با بیان اینکه پرونده قضایی شخص دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است، تصریح کرد: از مردم به ویژه دوست‌داران میراث‌فرهنگی استان انتظار داریم با احساس مسئولیت همگانی در راستای مقابله با متخلفان و سوداگران میراث‌فرهنگی ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

۲۳۳۲۱۷

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.