تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مرداد 1400 - 15:37
کد خبر : 371

گمانه زنی “تهران خبر” از گزینه شهرداری آینده تهران

طی روزهای آینده گزینه شهرداری تهران از سوی شورای شهر منتخب اعلام خواهد شد و آنان قصد دارند پیش از مراسم تحلیف با گزینه روی میز به صحن علنی شورای شهر پا بگذارند اما صندلی پیروز حناچی به چه کسی می رسد؟

به گزارش تهران خبر؛ همان ابتدا که نتایج انتخابات شورای شهر تهران مشخص شد، ششمی ها که حالا یک دست اصولگرا هستند به دنبال انتخاب شهردار تهران افتادند و یک به یک کاندیداها را بررسی کردند و پیشنهاداتی دادند و رقابت سنگینی میان افراد به راه افتاد. 6 نفر از میان خود یعنی شورای شهر ششم برگزیدند و جلسات زیادی پشت درب های بسته برای انتخاب اسامی برگزار شد و نهایتا اسم 41 نفر که برخی از آن ها بازنشسته بودند را اعلام کردند اما پیش از آن گزینه های ضد و نقیضی در فضای مجازی مطرح و هر روز اسمی در کانال ها منتشر  شد. یکی از این اسامی محسن پیرهادی ؛ نماینده مجلس و عضو سابق شورای شهر تهران بود اما ورود زود هنگام پیرهادی به صدر اخبار برایش گران تمام شد. خبری در فضای مجازی مبنی بر انتخاب پیرهادی به عنوان شهردار منتخب پیچید و سریعا عنوان شد که او نمی تواند گزینه مناسبی باشد چرا که مجلسی ها اجازه خروج به او را نخواهند داد و سپس عبدالهی و مازیار حسینی به دلیل ارتباطشان با شهردار اسبق تهران هم در رده بالا قرار گرفتند.

میان سیاسیون طرحی نانوشته ای وجود دارد؛ هر کسی که زودتر اسمش عنوان شود گزینه اصلی نیست و حذف خواهد شد. علیرضا زاکانی فردی بود که تا لحظه آخر آنقدرها هم گزینه جدی نبود اما این روزها صحبت های درگوشی مبنی بر انتخاب او به عنوان شهردار مدیریت شهری ششم صورت می گیرد. گرچه ناصر امانی، منتخب شورای ششم در پاسخ به این سوال که برخی منابع حضور علیرضا زاکانی، گزینه شهرداری تهران را جدی می دانند و عنوان می شود که این انتخاب از پیش تعیین شده است، اظهار کرد که « این خبر صحت ندارد و تا زمانی که آخرین نفر برنامه ارائه ندهد و با اعضای شورا همفکری نکنیم فردی را انتخاب نخواهیم کرد. با توجه به برنامه های ارائه شده تصمیم گیری می شود و تا این لحظه هیچ گزینه ای صد در صد نیست.»

حالا 6 نفر از 41 نفر گزینه شهرداری مانده اند و برخی دیگر از جمله مهرداد بذرپاش انصراف خود را اعلام کردند که به نظر می رسد گزینه منتخب را بین خود مشخص کرده اند اما شانس هر یک از اعضایی که برنامه های خود را ارائه داده اند چقدر است؟ و هر یک از این افراد چه سابقه شهری دارند؟

اسماعیل احمدی مقدم

  •  اسماعیل احمدی مقدم (زاده ۱۳۴۰ تهران) فرمانده سابق ناجا بوده است. مدرک دکترای علوم دفاعی از دانشگاه عالی دفاع ملی دارد. او در سال ١٣٤٠ در محله نارمک تهران متولد شد. احمدی‌مقدم در سال ١٣٥٦ برای گذراندن دروس حوزوی به حوزه علمیه قم رفت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت کمیته انقلاب اسلامی و بعدتر در سال ١٣٥٨ و پس از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به این ارگان پیوست.
  • او در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۳ به عنوان ششمین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کرد. احمدی مقدم ابتدا در سال ۱۳۸۴ در این سمت منصوب شد، سپس در سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۱ با دو حکم ۲ ساله و سال ۱۳۹۳ با یک حکم ۱ ساله دیگر، در این سمت ابقا شد.
  • احمدی مقدم مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم اجتماعی از دانشگاه تهران، مدرک کارشناسی‌ارشد مدیریت دفاعی را در دوره فرماندهی و ستاد ارتش و دکترای علوم دفاعی را از دانشگاه عالی دفاع ملی دریافت کرد. اسماعیل احمدی‌مقدم در کارنامه خود سابقه حضور در مناطق جنگی در طول هشت سال دفاع‌مقدس و مسئولیت‌هایی مانند فرماندهی سپاه سردشت، فرماندهی دانشگاه علوم انتظامی، معاون هماهنگ‌کننده ناجا، جانشینی نیروی مقاومت بسیج و فرماندهی منطقه مقاومت بسیج تهران بزرگ را دارد.

خبرگزاری ایسنا در مورد او از قول سخنگوی قوه قضائیه نوشته است که «در پرونده بنیاد تعاون ناجا که در قوه ‌قضائیه تشکیل شده، شش، هفت نفر بازداشت شدند که آقای احمدی‌مقدم و پسرش جزو آنها نیستند. او با اشاره به پرونده‌ای مربوط به ناجا که در قوه ‌قضائیه تشکیل شده و طبق آن نیروی انتظامی ٤٠٠‌ میلیارد از محل فروش محموله نفتی، به دست آورده است گفت: «درباره بنیاد تعاون نیروی انتظامی در قوه ‌قضائیه پرونده‌ای تشکیل شده است که این پرونده متهمانی دارد و در این‌ راستا شش، هفت نفر بازداشت شدند. آقای احمدی‌مقدم خود درباره موضوعاتی که در بنیاد تعاون نیروی انتظامی مطرح شد، گزارشاتی ارائه دادند و اظهار کردند به آنها رسیدگی شود که می‌توانم بگویم در این پرونده فساد مالی وجود دارد و در حال رسیدگی است».

این سخنان محسنی‌اژه‌ای در واکنش به شایعه بازداشت فرمانده سابق نیروی انتظامی بود. احمدی‌مقدم در برنامه‌ای تلویزیونی در اردیبهشت ٩٤ و در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره شایعه بازداشت خود، می‌گوید: «کسانی که شایعه می‌سازند، باید بگویند کدام دادگاه، کدام محکمه، کدام بازداشتگاه هستند. در حقوق داریم البینه علی‌المدعی! وقتی سخنگوی قوه ‌قضائیه جناب آقای اژه‌ای می‌گوید چنین چیزی کذب محض است و قابل شکایت، چه می‌شود گفت؛ هرچند من دیگر شکایت نکردم. هرکسی قبلا کرده، از او می‌گذرم و طبعا من راضی به گناه کسی نیستم. اگر کسی حرفی می‌زند دلیلی را باید اقامه کند. البینه علی المدعی». دوران فرماندهی سردار بر نیروی انتظامی، به همان میزان که منتقدان سرسختی دارد، مدافعانی هم داشته که از عملکرد احمدی‌مقدم دفاع می‌کنند.

سردار سعید منتظرالمهدی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده ناجا٬ احمدی مقدم را فردی متعهد و دلسوز توصیف کرد و گفت: «در سطح مدیریت به هرحال همانطور که یک روزی افراد می‌آیند٬ یک روز دیگر نیز باید بروند. امروز خوشحالیم که سردار احمدی‌مقدم پیروزمندانه توفیق پایان خدمت ١٠ ساله خود در نیروی انتظامی را کسب کرد. سردار احمدی‌مقدم در طول ریاستشان بر نیروی انتظامی عملکرد بسیار خوبی داشتند.»

سردار مرتضی طلایی هم در روز ١٨ اسفند ٩٣ درباره دوران ١٠ ساله احمدی مقدم گفت: «اداره کردن ناجا عملکردی سخت و پر استرس است. هر دوره‌ای اقتضائات خود را دارد و عملکرد هر فردی را باید متناسب با شرایط آن زمان ارزیابی کرد. در مورد سردار احمدی مقدم هم با لحاظ کردن دوره‌ای که در آن قرار داشت باید گفت که وی زحمت کشید و برای اداره نیروی انتظامی تلاش کرد.»

حواشی که متوجه احمدی مقدم است او را از تصدی شهرداری تهران دور می کند و چنانچه به بهشت بیاید باید با جو رسانه ای زیادی دست و پنجه نرم کند.

معصومه آباد

  • معصومه آباد (زاده ۱۳۴۱ در آبادان)، عضو شورای شهر تهران در دوره سوم و چهارم بوده‌است. او نویسنده کتاب «من زنده‌ام» بوده که خاطراتش را از دوران اسارت نوشته است. آباد در چهارمین دوره شورای شهر تهران (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶) در لیست آبادگران ایران اسلامی قرار داشت.
  • از سوابق علمی – اجرایی معصومه آباد می‌توان به عضویت در سومین دوره شورای شهر تهران، مسئول درمانگاه محرومین درون مرزی ۱۳۶۷–۱۳۶۶، رئیس بخش زنان و زایمان بیمارستان نجمیه ۱۳۷۷–۱۳۷۵، مسئول مؤسسه فرهنگی بروج و مشاور مدیر کل شهرداری تهران اشاره کرد. او از زنان جانباز ایران به شمار می‌آید.

معصومه آباد نامش در میان کسانی است که از شهرداری املاک دریافت کرده است. انصاف نیوز در 8 شهریور 98 اینگونه می نویسد: «اخباری مبنی بر واگذاری مسکن به برخی مسوولان شهرداری تهران و اعضای شورای شهر، «معصومه آباد» منتشر شده که او اینگونه پاسخ می دهد:

امروز درج خبرواگذاری ۲ واحد مسکونی واقع در آجودانیه به آدرس تهران، اقدیسه، آجودانیه، پلاک ۱۴ با پلاک ثبتی ۴۶۵۶۹۲ به اینجانب معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران محلی شد برای جولان سیاسی آنانکه با جریان خدمت و جهاد مخالفند.

اینجانب در وهله اول در پیشگاه خداوند منان و بعد از آن ملت شریف ایران و شهروندان تهرانی که حضور خود را در شورای شهر مرهون اعتماد شان می دانم عرض می کنم در هیچ برهه ای از تاریخ ۱۲ ساله همکاری اینجانب با شهرداری و شورای شهر فی الحال نه من ونه هیچ یک از بستگان نسبی و سببی مالک واحدهای ثبت شده در تهمت های وارد شده نیستیم.

الحمدلله در آپارتمان شخصی خودمان که هیچ ارتباطی با شهرداری ندارد زندگی می کنم. قابل ذکر است که واحدهای مذکور که تهمت زده شده دارای سند مادر است که به هیچ احد الناسی انتقال داده نشده است. بنده حقوق شورای شهر را چون برکتی برای زندگی خودم می دانم و به آن بسنده می کنم.

علی الهذه نه به خاطر خود که به خاطر دفاع از رای شما مردم شریف تهران و جلوگیری از هجمه هایی که خدمت و صداقت نشانه رفته است. شکایت رسمی خود را از منتشر کنندگان این خبر به مجامع قانونی رسمی کشور تقدیم می دارم.»

فارغ از حواشی کم او به نظر می رسد اصولگرایان تمایلی ندارند که از او به عنوان شهردار تهران استفاده کنند و نام زنان همچنان زینت مجالس است.

علیرضا زاکانی

  • علیرضا زاکانی (زاده ۱۲ اسفند ۱۳۴۴) سیاستمدار اصولگرا، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، نماینده قم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است. او، مسئول اسبق سازمان سازمان بسیج دانشجویی و عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر بوده و نمایندگی تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی و ریاست کمیسیون ویژه بررسی برجام را برعهده داشته‌است.
  • زاکانی در سال ۱۳۶۲ همزمان با حضور در جنگ ایران و عراق و مجروحیت ناحیه دست، پا و گردن داشت.
  • ۶۲ ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها، شرکت در ۱۵ عملیات بزرگ و جانبازی ۵۰درصد، در کنار حضور در ستاد جنگ‌های نامنظم، لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله و لشکر ۱۰ سیدالشهدا و قرارگاه‌های جنوب و غرب از دیگر سوابق او در دوران جنگ ایران و عراق بوده‌است. او عمدتاً در واحدهای تخریب و «اطلاعات-عملیات» حضور داشته و مسئولیت‌هایی از جمله مسئول محور اطلاعات و عملیات قرارگاه نجف اشرف ۳، قائم‌مقام اطلاعات و عملیات لشکر۲۷ و نهایتاً مسئولیت محور این لشکر را برعهده داشته‌است.
  • پس از پایان جنگ، او در رشته دستیاری کودکان پذیرفته شد و در رشته پزشکی هسته‌ای، تخصص گرفت.
  • زاکانی پس از پایان مسئولیت در بسیج دانشجویی، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی را تأسیس کرد و برای چند دوره دبیرکل این حزب سیاسی اصولگرا بود. او پیش از آن عضو شورای مرکزی ۱۱ نفره جبهه متحد اصولگرایان بود و برای حضور فعال در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ در قالب جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی فعالیت کرده‌ است. در حال حاضر او ریاست جبهه تحول‌خواهان انقلابی را برعهده دارد که متشکل از سه تشکل سیاسی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی و جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی است. زاکانی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با کسب ۱۹۰ هزار و ۴۲۲ رای از حوزه انتخابیه قم به مجلس راه یافت و به عضویت کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی درآمد.

روزنامه آفتاب یزد هنگام رقابت انتخابات نوشته است: یکی از حواشی مهمی که گریبان علیرضا زاکانی را گرفت، بحث تحصیل دخترش در سوئیس و شناسنامه خارجی نوه‌اش بود. همه می‌دانند سوئیس، یکی از گرانترین کشورها در اروپاست و معمولا مسافرانی که به آنجا سفر می‌کنند باید هزینه گزافی را به این منظور در نظر بگیرند حال کسی که برای تحصیل به آنجا می‌رود و فرزندش را هم در آنجا به دنیا می‌آورد قطعا باید آنقدر پول داشته باشد که از پس هزینه‌های سرسام‌آور آن بر بیاید. از همین رو برخی‌ها بر این باورند که زاکانی مانند برخی از مسئولان از موقعیت خود استفاده و چنین امکانات ویژه‌ای برای فرزندش در نظر گرفته است. به هر حال علیرضا زاکانی در این مورد توضیح داده است:« اخیراً دروغ‌هایی درباره محل سکونت و تحصیل دخترم توسط برخی از کانال‌های تلگرامی و کاربران در فضای مجازی منتشر شده است؛ بر این اساس ادعا شد که دختر علیرضا زاکانی دوتابعیتی بوده و در کشور سوئیس ساکن است؛ اما واقعیت این است که شایعه دوتابعیتی‌بودن و سکونت دائم در سوئیس صحت نداشته و وی حدود یک‌سالی ‌است که پس از اتمام تحصیل به کشور بازگشته است. دختر من در سال ۱۳۹۵ از رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف فارغ‌التحصیل شده است. سپس در رشته «علوم اجتماعی محاسباتی» که معادلی در دانشگاه‌های ایرانی ندارد؛ در دانشگاه EPFL سوئیس و به جهت سابقه ممتاز تحصیلی به‌صورت رایگان مشغول به تحصیل شده است.

دیگر حواشی او، مربوط می‌شود به یک شایعه. شایعه‌ای مبنی بر دو همسری بودن زاکانی که مالک شریعتی سخنگوی ستاد زاکانی در توئیتی در این باره نوشت:« تصور این بود که روزی یک خبر جعل شود.ظاهرا نگرانی از آینده، وادارشان کرده با توسل به ابزارهای امنیتی، هر ساعت خبری جعل کنند.مردم بدانند کسی که با تمام مظاهر فساد، نفاق، فتنه، انحراف و… در هر جناح و پستوی امنیتی در افتاده، قبلا جان و آبروی خود را با خدا معامله کرده است.» خود زاکانی هم در واکنش به این موضوع گفته است:« آمدند و گفتند یک همسر در تهران و یک همسر در قم دارد؛ خجالت نمی‌کشند. این‌ها دین هم ندارند».

عده ای زاکانی را فرد تعاملی نمی دانند بدین معنا که او در جریان ورود به مجلس طیف عظیمی از افراد را تغییر داد و با توجه به اینکه باید در شهرداری تهران تعاملات بالایی داشت او را چندان موفق ارزیابی نمی کنند از سوی دیگر زاکانی سابقه حضور در مدیریت شهری و یا فعالیت مرتبط را ندارد که برخی این امر را نقطه ضعفش دانسته اما مهدی چمران، منتخب شورای ششم در جایی قالیباف را موفق ترین شهردار عنوان کرده و گفته است که او هم سابقه حضور در مدیریت شهری را نداشته و عدم توفیق به این مسائل ارتباطی ندارد از این رو نزدیک ترین فرد به صندلی حناچی، علیرضا زاکانی خواهد بود.

اعضای جبهه پایداری ها زمره حامیان زاکانی هستند و از آنجایی که رابطه خوبی با قالیباف ندارد، سایر اصولگرایان به او اقبال نشان خواهند داد و به گونه ای گزینه ی غیر قالیبافی ها است. زاکانی چنانچه به شهرداری تهران هم نرسد به دولت راه پیدا خواهد کرد یا در هر صورت از مجلس خارج می شود. گزینه وزارت کشور و وزارت کار برای او مطرح است. به عقیده برخی، قالیباف در هر صورت علاقه به خروج زاکانی از مجلس دارد چرا که زاکانی شانس زیادی برای حضور در ریاست مجلس داشته همچنین تعداد زیادی از اعضای شورای منتخب هم جز مدیران قالیباف به حساب می آیند و به نظر می رسد اصولگرایان شهرداری را به حامیان شهردار اسبق ندهند و طی نامه نانوشته ای نیز شهرداری را به دیگران اعطا خواهند کرد. به این دلیل او محتمل ترین گزینه ی شهرداری تهران خواهد بود.

هابیل درویشی

  • هابیل درویش، متولد سال ۱۳۳۱ در روستای پاراقشلاق از توابع شهرستان پارس آباد مغان در استان اردبیل، از سال ۹۰ و بعد از محسن هاشمی، مدیر عامل شرکت مترو تهران بود. او بعد از روی کارآمدن تیم جدید مدیریت شهرداری از سمت خود استعفا کرده بود ، با حکم سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی به سمت رئیس بنیاد تعاون ناجا منصوب شد. درویشی پس از استعفا از سمت مدیرعاملی متروی تهران مدتی به عنوان مدیرعامل گروه اقتصادی مفید در ستاد اجرایی فرمان امام ( ره ) مشغول بکار بود و پس از آن با نقل مکان به نیروی انتظامی رفت.

 همزمان با حضور شهردار اصلاح طلب، یعنی محمدعلی نجفی استعفا خود را ارائه کرد با این وجود در برهه ای از زمان اختلافاتی میان او و قالیباف وجود داشت که بیشتر به زورآزمایی شبیه بود و برخی این تقابل یعنی تقابل درویش و قالیباف را تقابل احمدی نژاد با قالیباف لقب داده اند با این حال شانس زیادی برای تصدی شهرداری برایش قائل نیستند.

محسن پیرهادی

  • محسن پیرهادی متولد مرداد ۱۳۵۹ در شهر تهران است. او نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، پردیس و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و مدیرمسئول روزنامه رسالت است. پیرهادی در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶) عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیته نظارت شورای شهر بود. محسن پیرهادی مقطع دکتری را در رشته روابط بین الملل دانشگاه علامه طباطبایی (ره) گذراند. او همچنین مدرس دانشگاه های مختلف بوده است. در سوابق سیاسی و اجرایی وی عناوینی مانند: مشاور کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی، مدیریت در سازمان ها و مناطق مختلف شهرداری تهران، مدیر کل امور بازرگانی شورای اصناف کشور، اولین دبیر طرح ضیافت کشور، عضو هیئت مدیره و معاون انجمن فرهنگی ایرانیان خارج از کشور و سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب وجود دارد.
  • محسن پیرهادی که در انتخابات ۲ اسفند ۹۸ در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در فهرست اصولگرایان قرار گرفت و برای نخستین بار روی صندلی سبز پارلمان ملت نشست، توانست عضویت در هیات رئیسه مجلس انقلابی را بدست آورد.
  • او نویسنده ۳ کتاب در حوزه نظامی و دیپلماسی است. او در چهارمین دوره شورای شهر تهران با قرارگیری در لیست امیدآبادگران، به همراه مهدی چمران و مرتضی طلایی، به پارلمان شهری رفت و تا سال ۱۳۹۶، عضو هیات رئیسه بود.

پیرهادی چهره جوان  فهرست شورای ائتلاف انقلاب اسلامی است که آینده روشنی خواهد داشت و طی دوران حضور در شورای شهر حواشی خاصی نداشت اما به دلیل اینکه در مجلس شورای اسلامی حضور دارد برخی آن را دست راست قالیباف دانسته که خروج او از مجلس سبب ضعیف شدن باقر قالیباف خواهد شد.

گفته می شود او دست راست قالیباف است که تمام لابی های قالیباف را در مجلس انجام می دهد. این روزها قالیباف در مجلس پشتوانه و اقبال خود را از دست داده است و با خروج پیرهادی از مجلس موافق نیست چرا که در صورت از دست دادن لابی من خود با نیکزاد رقابت خواهد کرد و ممکن است برای دوره بعدی ریاست را از دست دهد و تنها شود. با این وجود گفته می شود اختلاف هایی میان پیرهادی و قالیباف برای خروج از مجلس و تصدی شهرداری دیده می شود.

مازیار حسینی

  • مازیار حسینی، متولد تهران در سال 1349 است و مدرک دکترای تخصصی (PHD) در رشته مهندسی عمران گرایش مهندسی سازه و زلزله دریافت کرده است. او معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و  شهرسازی در دوره صدارت محمد اسلامی در دولت دوازدهم بوده است.
  • مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ ساختمانی شرکت سرمایه‌گذاری غدیر ﴿۱۳۹۷ تاکنون﴾، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران﴿ ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ ﴾،  معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ﴿ ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۴﴾، جانشین شهردار تهران در ستاد مدیریت بحران و رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران﴿۱۳۸۲ تا ۱۳۸۸﴾ جمله سوابق اجرایی او است.  حسینی در  شورای عالی فنی شهرداری تهران ( ۱۳۹۰ تاکنون﴾، سازمان نظام‌مهندسی شهر تهران ( ۱۳۷۱ تاکنون﴾، انجمن بین‌المللی تونل سازی، انجمن مهندسی زلزله ایران و انجمن مهندسین عمران آمریکا عضویت داشته است و نشان بین‌المللی (جایزه ساساکاوای سازمان ملل متحد ) برای پروژه طرح مردم محور ” دوام” ( داوطلبان واکنش اضطراری محلات﴾، نشان سازه فولادی برتر کشور برای پل جوادیه، نشان سازه فولادی برتر کشور برای سازه رأس برج میلاد، نشان سازه بتنی برتر برای تونل نیایش، نشان سازه بتنی برتر برای بزرگراه طبقاتی صدر، نشان سازه بتنی برتر برای پل‌های شیخ فضل‌الله و جناح، نشان سازه بتنی برتر برای پل‌های تقاطع بزرگراه باکری و آزادراه تهران کرج، نشان سازه بتنی برتر برای پل‌های کاروانسرا سنگی را دریافت کرده است.

متخصص ترین فرد حاضر در میان گزینه های شهرداری تهران است. او سابقه طولانی در حوزه های مربوط به مدیریت شهری دارد و از حامیان قالیباف است. روزهای اول، حضور او در بهشت پر رنگ ارزیابی شد اما با حذف عبدالهی، ورودش به شهرداری کمرنگ شد تا جایی که به عقیده برخی او رقیب جدی زاکانی است که البته زاکانی حامیان بیشتری دارد.

سرنوشت بهشت به گروکشی ختم می شود؟

شورائیان برای انتخاب شهردار فشارهای سنگینی را متحمل می شوند از یک سو تعداد زیادی از یاران قالیباف در شورای شهر حضور دارند و اصولگرایان علاقه ای ندارند همه شهر را به تیم قالیباف واگذار کنند اما منطقی است که آنان به دلیل حضور 12 ساله بخواهند به شورای شهر رضایت ندهند و قدرت خود را در شهرداری درست جایی که 12 سال بوده اند، حفظ کنند. شورائیان برای انتخاب شهردار باید رضایت شهردار اسبق را جلب کنند چرا که او ممکن است در مجلس شورای اسلامی در خصوص رای اعتماد به کابینه اصولگرایان مخالفت هایی داشته باشد. از این رو به نظر می رسد پای سهمیه بندی در میان است در صورتی که قالیباف نتواند گزینه خود را در شهرداری تهران داشته باشد سهم خوبی در کابینه خواهد گرفت و باید منتظر رای بهشت نشینان تا پایان این هفته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.